شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#خلیج فارس#روسیه

در کنفرانس خبری اعلام شد؛

توضیحات لاوروف درباره برجام و طرح امنیتی خلیج فارس

توضیحات لاوروف درباره برجام و طرح امنیتی خلیج فارس

وزیر امور خارج روسیه امروز جمعه در یک کنفرانس خبری با همتای بحرینی خود توضیحاتی را درباره برجام و طرح امنیتی خلیج فارس ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری ruptly، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که بازگشت آمریکا به برجام باید به معنای احیای کامل تعهدات واشنگتن در قبال این توافق و قطعنامه شورای امنیت باشد.

لاوروف امروز روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبداللطیف رشید الزیانی» وزیر خارجه بحرین گفت: پیشرفت در مذاکرات برجام قابل توجه بوده است، بر سر موارد بسیاری توافق صورت گرفته است. اما هنوز در همه موارد توافق بدست نیامده است.

لاوروف گفت غرب در تلاش است از اوضاع پیرامون برجام استفاده کند تا توافق را تغییر و آن را به شکلی تغییر یافته به ایران تحمیل کند.

لاوروف در ادامه به طرح امنیتی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: دوستان ما به ابتکار روسیه در مورد طرح امنیت جمعی منطقه خلیج فارس علاقه نشان می دهند.

وی افزود: با توجه به رویدادهای اخیر بر نسخه نوسازی شده طرح امنیت خلیج فارس کار می کنیم و برای ارائه آن به طرف های علاقه مند آماده خواهیم شد.

روسیه روز هشتم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ در نامه ای به شورای امنیت، طرح خود را برای تامین امنیت خلیج فارس را به این شورا و مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد.

روسیه در نامه خود به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که برای رفع بحران در منطقه خلیج فارس نیاز به اقدامات گسترده است.

لاوروف این را نیز گفت که کشورش بزودی طرح نوسازی شده خود برای امنیت خلیج فارس را ارائه می کند.