شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#مسئولیت#خاک عراق

هادی العامری:

اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق یک مسئولیت تاریخی است

اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق یک مسئولیت تاریخی است

رهبر ائتلاف «فتح» عراق در سخنانی تأکید کرد: اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق یک مسئولیت تاریخی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح عراق در سخنانی بر لزوم اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک این کشور تأکید کرد. وی در این خصوص گفت: اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک عراق یک مسئولیت تاریخی است.

بر اساس این گزارش، رهبر ائتلاف فتح عراق یادآور شد: تا زمانی که اشغالگران بیگانه در خاک عراق حضور داشته باشند، شاهد آبادانی این کشور نخواهیم بود. حضور اشغالگران آمریکایی در خاک عراق غیرقانونی است.

این مقام عراقی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تداوم حضور حشد شعبی در ساختار نظامی و امنیتی عراق، تصریح کرد: حشد شعبی، کرامت عراق را حفظ کرده است و درخواست های خارجی برای انحلال آن مردود است.

پیش از این، «احمد عبدالساده» تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی عراق سخنانی را در خصوص اقدام تجاوزکارانه اخیر ایالات متحده آمریکا علیه حشد شعبی در مناطق مرزی مشترک با سوریه، مطرح کرده بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تصریح کرده بود: برای اینکه اشغالگران آمریکایی دیگر علیه قهرمانان «حشد شعبی» دست به جنایت نزنند لازم است یک جنگ فراگیر علیه آنها در عراق آغاز گردد.

وی در ادامه یادآور شده بود: این جنگ فراگیر در واقع باید بلافاصله پس از اقدام آمریکایی ها در ترور فرماندهان مقاومت در نزدیکی فرودگاه بغداد آغاز می شد. به هر حال، اگر چنین جنگی علیه اشغالگران صورت نگیرد، آنها به جنایتهایشان علیه حشد شعبی و قهرمانان عراق ادامه می دهند.