شهر خبر

نامه نگاری بی نتیجه سئول برای نشست دوباره آمریکا و کره شمالی


نامه نگاری بی نتیجه سئول برای نشست دوباره آمریکا و کره شمالی

رئیس جمهوری کره جنوبی پیش از دیدار خود با جو بایدن از طریق ارسال نامه به رئیس کره شمالی تمام تلاش خود برای برگزاری یک نشست تازه میان آمریکا و کره شمالی را انجام داده بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، روزنامه جونگ آنگ ایلبو چاپ کره جنوبی امروز (جمعه) در خبری نوشت که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی یش از جلسه ماه می با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با یکدیگر نامه نگاری داشته اند.

رئیس جمهوری کره جنوبی امیدوار بود که از جلسه با بایدن به عنوان فرصتی برای احیاء مذاکرات متوقف شده با رهبر کره شمالی استفاده کرده و از واشنگتن بخواهد این موضوع را با فوریت بیشتری در دستور کار قرار دهد.

رئیس جمهوری کره جنوبی نامه ای به کیم جونگ اون فرستاد تا راه های برگزاری یک نشست ازجمله نشست آنلاین (به دلیل شیوع کرونا) میان طرفین را بررسی کند.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود دراین باره گفت: به نظر من دو رهبر نامه هایی پیرامون نشست آمریکا-کره جنوبی رد و بدل کردند. شنیده ام که در جریان این نامه نگاری ها دو رهبر نحوه برگزاری نشست مانند ویدیو کنفرانس را مورد بررسی قرار دادند.

هرچند روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی پس از این نشست نسبت به تعامل با کره شمالی ابراز تمایل کردند اما رئیس جمهوری آمریکا علاقه ای به لغو تحریم های کره شمالی نداشت. بایدن دراین باره گفت که هیچ توهمی درباره مشکلات مربوط به کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای از سوی کره شمالی نداشته و نسبت به این موضوع واقع بین است.

انتهای پیام/