شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#تیم ملی#تیم ملی ایران

اقبالی:

هافبک‌ها و مهاجمان تیم ملی ارتباط منطقی ندارند

اقبالی: هافبک‌ها و مهاجمان تیم ملی ارتباط منطقی ندارند/ باید به کره جنوبی بیشتر توجه کنیم

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است ارتباطی منطقی میان هافبک‌ها و مهاجمان تیم ملی ایران وجود ندارد.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره همگروهی ایران با کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: گروه‌ها تفاوتی با هم ندارند و توازن میان دو گروه برقرار است. به‌جز کره جنوبی، سایر تیم‌ها همسایه ما هستند و رفت و آمد به این کشورها راحت‌تر است. همه تیم‌های این مرحله، شایسته حضور در این جایگاه بوده‌اند و می‌توانند برای ما مشکل‌ساز باشند.

وی با بیان اینکه لبنان و سوریه در مرحله گذشته مسابقات هم عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، تصریح کرد: عراق یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا و همیشه گربه سیاه ما بوده است. باید دیدارهای تدارکاتی برگزار کنیم، تمرینات در محل‌های خوبی پیگیری شود و به مسائل مالی توجه کنیم. زمان کافی نداریم و کمتر از دو ماه تا مسابقات باقی مانده است. باید بازیکنان را حداقل سه بار دور هم جمع کنیم و به سیستمی نیاز داریم تا بیشتر روی آن کار شود.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به ادامه کار دراگان اسکوچیچ در تیم ملی کشورمان گفت: خوشبختانه به گفته ما توجه شد و قرارداد اسکوچیچ را تمدید کردند. در شرایطی نیستیم که مربی کاریزماتیکی به تیم ملی بیاوریم و باید مبلغ سنگین‌تری هم به مربی جدید پرداخت کنیم. با این حال ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و هاشمیان و باقری می‌توانند به سرمربی کمک کنند.

اقبالی با اشاره به اشکالات شاگردان اسکوچیچ خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازیکنان تیم ملی، اسکوچیچ را پذیرفته‌اند و می‌توانند تیم خوبی کنار هم ایجاد کنند. با این حال در مرحله مقدماتی، مشکلاتی در خطوط میانی و دفاعی داشتیم و مدافعان ما محک جدی نخوردند. ارتباط منطقی میان هافبک‌ها و مهاجمان ما وجود نداشت و باید شناخت متقابلی میان آنها وجود داشته باشد. تیم ملی حدود 12 لژیونر دارد و باید با افزایش شناخت بازیکنان نسبت به یکدیگر، انسجام تیمی بهتری ایجاد کنیم.

وی در مورد دشوارترین بازی تیم ملی ایران در گروه A گفت: مشکل اساسی و سخت‌ترین بازی ما روی کاغذ مقابل کره جنوبی است و باید این تیم را شکست دهیم. باید کار را با جدیت دنبال کنیم و برای هر تیم، برنامه خاصی داشته باشیم. در مرحله قبل کار سختی مقابل عراق داشتیم و با سوریه هم بازی کردیم که البته بازیکنان اصلی در آن تیم حضور نداشتند. امارات تیمی باکیفیت است و نباید به سادگی از آن گذشت. هر بازی باید یک فینال باشد، اما به کره جنوبی باید بیشتر توجه کنیم.

منبع: تسنیم