شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#خاک عراق#نخست وزیر

مصطفی الکاظمی:

با استفاده از خاک عراق برای حمله به همسایگان مخالف هستیم

با استفاده از خاک عراق برای حمله به همسایگان مخالف هستیم

نخست وزیر عراق در جمع کشورهای عضو پیمان ناتو تأکید کرد که این کشور مخالف استفاده از اراضی خود برای حمله به همسایگانش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو ناتو در شهر «بروکسل» تأکید کرد: واقعیت این است که امنیت عراق تحت تأثیر امنیت منطقه قرار دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه یادآور شد: ما با هرگونه استفاده از خاک عراق برای حمله به همسایگان قویاً مخالف هستیم و بارها نیز این موضع خود را به صورت رسمی و علنی اعلام کرده ایم.

مصطفی الکاظمی همچنین تأکید کرد: بغداد معتقد است که امنیت منطقه تنها با پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی حاصل می‌شود. همه طرف ها موظف هستند به قوانین بین المللی پایبند بوده و در امور دیگر کشورها مداخله نکنند.

الکاظمی تصریح کرد: عراق جایی برای تسویه حساب های کشورهای مختلف با یکدیگر نیست. ما خود را ملزم به نابود ساختن بقایای داعش می دانیم. از سوی دیگر، وی خواستار تدوین سازوکار زمانی و مکانی برای خروج نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش از خاک عراق شد.

نخست وزیر عراق در عین حال تأکید کرد: ما خواستار تداوم همکاری ها با ائتلاف آمریکایی در زمینه های خرید تسلیحات، آموزش های نظامی و حمایت های اطلاعاتی هستیم.