شهر خبر

زمانی برای درخشش جواد و رعنا در «زخم کاری» + عکس

هفت صبح/ حتی اگر کسی ساخته های محمدحسین مهدویان باب طبعش نباشد، نمی تواند بازی خوب بازیگرانش را نادیده بگیرد. مهدویان بلد است بازیگر را در موقعیتی مناسب قرار دهد و نتیجه مطلوب به دست آورد.

در سریال «زخم کاری» هم این اتفاق رقم خورده و شاهد بازی های جذابی از جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان و البته سیاوش طهمورث هستیم. طهمورث در سه قسمت ابتدایی سریال بازی درخشانی به نمایش گذاشت و مورد تحسین قرار گرفت و در قسمت اخیر، نوبت به حضور هانیه توسلی در جمع بازیگران رسید. درباره عملکرد او خواهیم نوشت؛ گزارش امروز به عملکرد جواد عزتی و رعنا آزادی ور در «زخم کاری» اختصاص دارد.

مورد اول| کارنامه

جواد عزتی و رعنا آزادی ور دو مسیر متفاوت در بازیگری طی کرده اند. آزادی ور سال 82 با فیلم «مارمولک» کمال تبریزی به شهرت رسید. این فیلم توقیف شد اما نسخه قاچاق آن در حجم گسترده در اختیار مخاطبان قرار گرفت و بازی آزادی ور هم در نقش فائزه به چشم آمد. پنج سال بعد دومین نقطه عطف کارنامه این بازیگر با «درباره الی…» رقم خورد. آزادی ور در ادامه با فیلم ها و کارگردان های مطرحی همکاری کرد و بر وزن کارنامه اش افزود.

بعد از «مارمولک» اتفاق مهم زمانی برایش افتاد که فریدون جیرانی او را به عنوان نقش اول فیلم «پارک وی» انتخاب کرد. از آنجا به بعد آزادی ور از طرف کارگردانان صاحب نام بیشتر جدی گرفته شد. از همین رو بود که بهمن فرمان آرا برای «خاک آشنا»، اصغر فرهادی برای «درباره الی…»، مجید مجیدی برای «محمد رسول الله (ص)» و… از او دعوت به همکاری کردند.

جواد عزتی بعد از بازی در چند نقش فرعی فیلم و سریال ها، با «آفریقا» هومن سیدی درخشید و در نقش بابا اتی «قهوه تلخ» محبوبیتش فراگیر شد.

عزتی به عنوان بازیگری کمدی به شهرت رسید اما در ادامه تلاش کرد این برچسب را از چهره بردارد. به همین خاطر بعد از اینکه تبدیل به بازیگری مطرح در سینما شد، به فرمول رفت وآمد بین کمدی و جدی وفادار مانده. مثلا در کنار «ماجرای نیمروز» فیلم کمدی «اکسیدان» را بازی می کند. یا علاوه بر کمدی های «آینه بغل» و «هزارپا» نقش جدی «تنگه ابوقریب» و «لاتاری» را می پذیرد.

مورد دوم/ سابقه نمایش خانگی

رعنا آزادی ور میانه خوبی با سریال ندارد و در شبکه خانگی، «زخم کاری» نخستین تجربه اوست که پیش روی مخاطب قرار گرفته. «قهوه تلخ» تا پیش از این تنها تجربه جواد عزتی در شبکه نمایش خانگی بود. او در این سریال نقش بابا اتی را بازی می کرد که همچنان این شخصیت، محبوب است و رفتار و گفتارش از مخاطب خنده می گیرد. عزتی حالا در نقش و موقعیتی متفاوت در شبکه خانگی حضور دارد.

مورد سوم/ در زخم کاری

بعد از تعطیلی سینماها به خاطر کرونا، تمرکز مخاطبان بر محصولات شبکه نمایش خانگی قرار گرفته. حالا اگر یک سریال خوب در وی اودی ها منتشر شود، خیلی زود نام آن سر زبان ها می افتد و بازیگران شهرتی همپای روزهای اوج سینما به دست می آوردند. این اتفاقی است که در تازه ترین مورد برای جواد عزتی و رعنا آزدی ور با «زخم کاری» رقم خورده. آنها ایفاگر یک زوج به نام مالک و سمیرا هستند؛ با گذشته ای دردناک و یک زندگی امروزی پر رمز و راز در سریال متوجه شده اید که این دو از خان عمو (سیاوش طهمورث) زخم خورده اند و حالا دیوی خشمگین هستند که درون خبیث شان پس یک ظاهر آراسته پنهان مانده. آزادی ور در همان قسمت اول، هویت سمیرا را نمایان کرد؛ جایی که در میانه کلام محبت آمیز، همسرش را کتک می زند. در قسمت های بعد بدون آنکه اطاله کلام داشته باشد، به مخاطب فهماند چه زخمی از خان عمو خورده. این حسی است که در بازی جواد عزتی نیز منتقل می شود. او هم بدون استفاده از دیالوگ های مستقیم شخصیت مالک را نمایان کرده. همه احساسات در چهره او جمع است و مخاطب پی می برد چه نقشه ای در سر دارد و هدفش از رفتارهای خبیثانه چیست.