شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#سربازان

آخرین سربازان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان را امروز ترک می‌کنند


آخرین سربازان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان را امروز ترک می‌کنند

در آستانه خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، آخرین سربازان این کشور امروز بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان را ترک می‌کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که امروز (جمعه 11 تیر) آخرین نظامیان آمریکایی پایگاه هوایی بگرام، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان را ترک خواهند کرد.

براساس جدول زمانی اعلام شده توسط جو بایدن، همه نظامیان آمریکایی باید تا 11 سپتامبر (20 شهریور) افغانستان را ترک کنند اما براساس برخی گزارش‌ها روند خروج این نیروها تا هفته آینده تکمیل خواهد شد.

سی‌ان‌ان خروج بی سرو صدای آمریکا از بگرام را یک پیروزی نمادین برای طالبان دانست که نبردی بی‌امان را علیه نیروهای امنیتی افغان در سراسر این کشور به راه انداخته، این نیروها را عقب زده و شمار فزاینده‌ای از شهرستان‌ها را نیز به تصرف خود درآورده است.

براساس آخرین بیانیه رسمی درباره روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، تاکنون معادل 763 هواپیمای ترابری C-17 پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده است.

همچنین تاکنون بیش از 14 هزار و 790 قطعه تجهیزات نظامی نیز برای انهدام به آژانس دفاع لجستیک سپرده شده است.

سی‌ان‌ان پیش از این نیز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشته بود ممکن است پس از خروج رسمی نظامیان آمریکایی حدود هزار نظامی این کشور برای تامین امنیت سفارت آمریکا و فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به حضور در کابل ادامه دهند.

انتهای پیام/.