به گزارش برنا؛ سید جعفر تشکری هاشمی، منتخب شورای ششم شهر تهران در خصوص آخرین اخبار از انتخاب شهردار آینده پایتخت گفت:  کمیته ای متشکل از 9 نفر اعضای منتخب شورای ششم در حال حاضر تشکیل شده که بنا است در آن کمیته شاخصه های شهردار کارآمد احصا شود .

او افزود: تا این لحظه تنها یک جلسه از این نشست برگزار شده و اعضا به جمع بندی نهایی نرسیده اند.

تشکری هاشمی ادامه داد:  بحث های مفصلی در این رابطه وجود دارد که جمع بندی آن به جلسات بعدی موکول شده و این شاخص ها پس از جمع بندی پایانی به مردم اعلام خواهیم کرد. 

منتخب مردم در شورای شهر ششم با  اشاره به شاخصه هایی که تا این لحظه عنوان شده است، گفت:  شاخص های اولیه بررسی شده است و باید مورد توافق جمع قرار بگیرد. نظر شورای ششم این است که به جمع بندی برسد و در جلسه شورای منتخبین این بررسی ها ادامه خواهد داشت. 

او در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب شهردار فشارهایی از طرف برخی نهادها به اعضا وارد شده است یا خیر عنوان کرد: افرادی داوطلب هستند و پیشنهاداتی ارائه شده است اما چیزی تحت عنوان فشار وجود ندارد و این حرف را قبول ندارم و اگر هم فشاری باشد بر مبنای حقوق مردم شهر رفتار خواهیم کرد.

تشکری هاشمی افزود:  اگر بخواهد نظر شخص خاصی تحمیل شود، اعضای منتخب توجهی به آن نخواهند داشت .

معاون اسبق شهردار تهران تصریح کرد: طبیعتا شهردار منتخب نمی تواند خارج از شاخصه های مورد نظر که در آینده اعلام خواهد شد، انتخاب شود بر همین اساس چیزی به عنوان فشار امکان پذیر نیست. 

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه شهردار منتخب باید واجد شرایط لازم باشد، گفت: تحت فشار بودن معنایی ندارد و اگر هم باشد شورای ششم تحت فشار بودن را نمی پذیرد.

منتخب شورای شهر ششم در خصوص انعقاد میثاق نامه میان شهردار و شورای شهر برای عمل به وظایف مطرحه، افزود: قانون عمل به مصوبات شورای شهر را تاکید می کند و این امر جز وظایف شهردار تهران خواهد بود اگر شورایی برای عمل به مصوبات و وظایف شهردارش نیاز به مرامنامه داشته باشد و از شهردار بخواهد برای اجرای برخی امور قانونی میثاق نامه امضا کند باید بگویم این مشکل شورای شهر بوده که شهردار مناسبی انتخاب نکرده است.

معاون اسبق شهردار تهران در پایان تاکید کرد:  باید شهرداری برای انتخاب شود که پایبند به قانون و قانون مدار باشد و اگر قانون را رعایت نکند صلاحیت شهردار شدن را نخواهد داشت.