شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوبی

حضور تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ تازه وارد در لباس پلیس دوبی + عکس

خودروهای پلیس امروزی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر تنها به محصولات فورد یا داج محدود نیستند. 

در برخی کشورها نیروهای پلیس از محصولات متنوع و مناسب مأموریت‌های مختلف خود استفاده می‌کنند. البته قضیه امارات با دیگر کشورها فرق می‌کند چراکه نیروی پلیس این کشور از خودروهای بسیار متفاوتی استفاده می‌کند. جدیدترین خودروی حاضر در ناوگان پلیس این کشور تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ جدید است.

2022-toyota-land-cruiser-police-car3.jpg
آفرودر جدید تویوتا در دسترس نیروهای پلیس ابوظبی و دوبی قرار گرفته است. همان‌گونه که می‌دانید لندکروزر به طیف وسیعی از سوپرکارهای پلیس دوبی پیوسته است. لندکروزر در ناوگانی حضور می‌یابد که پیش از این چندین نمونه از پورشه‌ها، بنتلی ها، مک لارن ها، فراری‌ها و حتی بوگاتی ویرون در آن حضور داشته‌اند. البته به تازگی جنسیس GV80 نیز لباس پلیس دوبی را بر تن کرده است.

2022-toyota-land-cruiser-police-car5.jpg
لندکروزر LC300 طراحی خشن و جدید خود را حفظ کرده هرچند ساختار کلی آن تغییر اساسی نداشته است. تویوتا در این شاسی‌بلند از پلتفرم TNGA استفاده کرده اما تغییرات بزرگ‌تر در زیر کاپوت رخ داده‌اند جایی که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو جای نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی قبلی را گرفته است. این پیشرانه جدید قدرت ۴۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند که بیشتر از پیشرانه ۸ سیلندر می‌باشد.

2022-toyota-land-cruiser-police-car4.jpg
یک پیشرانه دیزلی دیگر هم با قدرت ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری در دسترس است. شایان ذکر است لندکروزر جدید ۲۰۰ کیلوگرم هم سبک‌تر از قبل شده و کابین نیز کاملاً متحول شده و از نمایشگرها و تجهیزات جدید در آن استفاده شده است. به تازگی تحویل اولین نمونه‌های این خودرو به نیروهای پلیس شروع شده است.