ویدا جوان بازیگر مجموعه های تلویزیونی «روزهای آبی»، «شمعدونی»، «زمانه»، «ماه و پلنگ»، «سارق روح»، فیلم های سینمایی «آبادان یازده 60»، «آکاردئون»، «جان به حراج» و نمایش های «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»، «زیبایی گاهی زن است»، «مضحکه شبیه قتل»، «جان گز» و «جیرجیرک نسخه پاراجانوف» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در خصوص آخرین فعالیت خود عنوان کرد: بعد از پایان بازی در سریال «روزهای آبی» این روزها مشغول بازی در سریال «اسفندیار» به کارگردانی و نویسندگی سهراب حسینی و تهیه کنندگی علی شیرمحمدی بودم که به بیماری کرونا مبتلا شدم.

جوان ادامه داد: سریال «اسفندیار» یک ژانر جنایی، گنگستری دارد که فکر نمی کنم در ایران نمونه داشته باشد. در واقع یک کار آرتیستیک است و عامه پسند نیست. این سریال یک ادونچر (ماجراجویی) مافیایی و پر پرسناژ است.

وی افزود: داستان این سریال درباره چند حلقه مافیا و تشکیلات طبهکار است. من نقش یکی از آدم کش های تشکیلات به نام "شماره یک" را بازی می کنم که شخصیت غیر قابل پیش بینی و پیچیده ای دارد.

این بازیگر گفت: بازیگرانی از جمله پانته آ بهرام، الهام کردا، لیندا کیانی، ستاره اسکندی، سهیل مستجابیان ، سارا رسول زاده  و ... در سریال «اسفندیار» بازی می کنند.

ویدا جوان درباره بازی در سریال «روزهای آبی» گفت: بازی در این سریال شرایط سختی داشت هم از لحاظ شرایط آب و هوایی جغرافیای آن منطقه و هم اینکه بازی کردن در نقش "ساره" برونگرای احساساتی میان طوفانی از مشکلات به لحاظ حفظ نقطه تعادل نقش و حفظ راکوردهای حسی به دلیل فاصله زیاد میان سکانس های مربوط به هم و گاهی پلان ها و برخی مشکلات فیلمنامه سختی هایی داشت، اما نقشم را دوست داشتم و تجربه لذت بخش و شیرینی بود.

وی ادامه داد: تا به حال بازی برای چند ماه متوالی در شهرستان را تجربه نکرده بودم. آن هم در طبیعت زیبای گیلان و بودن در کنار مردم بسیار دوست داشتنی آن منطقه، همینطور بودن در گروهی که بازیگرانی از جمله اکبر عبدی، فریبا متخصص، نادر سلیمانی و دیگر بزرگان حضور داشتند. به نظرم «روزهای آبی» گروهی از هنرمندان خوب و ارزشمند داشت که خیلی به دوام و به سرانجام رسیدن این پروژه کمک کردند.

بازیگر سریال«سارق روح» درباره تاثیر وضعیت کرونا در شرایط کاری خود گفت: اوایل کرونا در آبادان مشغول کار بازیگری بودم، حتی حس می کنم همانجا به کرونا مبتلا شدم و از آن موقع به بعد در کل ایام کرونا با ترس و لرز کار کردم.  البته امروز که با شما صحبت می کنم به بیماری کرونا مبتلا شده ام و دوران نقاهت را سپری می کنم.

وی ادامه داد: در واقع کرونا باعث شده که مدتی در قرنطینه به سر ببرم و فیلمبرداری قسمتی از سریال «اسفندیار» به بعد از بهبودی ام موکول شده است.

در واقع می توان گفت کرونا تاثیر کلی در جامعه به جا گذاشته است. 

ویدا جوان در پاسخ به این سوال که حجم تولیدات سینما و تلویزیون در سال جاری چقدر تحت تاثیر کرونا قرار خواهند گرفت عنوان کرد: به نظرم با توجه به وضعیت کرونایی و محدودیت هایی که در قرنطینه پیک های کرونا برای مردم ایجاد می شود که ناچار هستند در خانه بمانند حجم تولیدات با توجه به این شرایط باید افزایش پیدا کند که سرگرمی مخاطبان بیشتر شود.

جوان در پایان افزود: امیدوارم در سال جدید حجم و کیفیت تولیدات بالا برود. البته هنوز مشخص نیست در دولت جدید با توجه به افزایش تورم که باعث بالا رفتن هزینه های تولید شده چه میزان بودجه ای برای ساخت تولیدات سینما و تلویزیون اختصاص داده می شود.