به گزارش برنا؛ جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: مراکز نیکوکاری یکی از سیاست های اساسی کمیته امداد است و راهبری که مورد توجه ماست مردمی کردن سنت خیر واحسان است.

مراکز نیکوکاری محله محور یا کانون محور هستند

او با بیان اینکه سعی می کنیم بتوانیم از ظرفیت خیرین جامعه، مردم و نیکوکاران استفاده کنیم، افزود: مراکز نیکوکاری تبلور مردمی کردن افعال خیر و نیک هستند چرا که مراکز نیکوکاری به صورت عام و خاص در محله براساس معتمدین محله و تحت عنوان مسجد محور یا کانون محور تشکیل می شود.

صباغیان ادامه داد: اعضای موسس وهیئت مدیره آن افراد خیر هستند که وابسته به هیچ نهادی نیستند که بخواهند حقوق بگیر کمیته امداد باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد بیان کرد:  این خیرین ظرفیت های منطقه  و نیاز های ساکنان را به صورت محرمانه و گمنامی شناسایی می کنند  و سبد کالا یا خدمات مورد نظر را به این افراد تحویل می دهند.

او با اشاره به مراکز نیکوکاری حقوقی و عدالت یار گفت: این مراکز در استان های یزد، قزوین و سیستان وبلوچستان ایجاد شده و امیدواریم تا پایان سال توسعه پیدا کند و در کل کشور ایجاد شود.

مراکز عدالت یار فقط مختص خدمات حقوقی نیست

صباغیان تصریح کرد: این مراکز تنها به ارائه خدمات حقوقی بسنده نمی کند چرا که نیاز های دیگر افراد نیازمند از طرف این افراد تأمین می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در پایان افزود: کمک های مومنانه در کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه یافته است چرا که با وجود مشکلات معیشتی، کرونا و دیگر مسائل این سنت در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/3