ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با تاکید بر توانایی و پتانسیل بالای تیم ملی ایران اظهار داشت: تیم ملی ایران در آسیا حرف  اول و آخر را می زند و این تیم این توان را دارد که به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی صعود کند.

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد حریفان ایران در مرحله بعد و قرعه کشی اخیر تصریح کرد: برای ایران نباید زیاد فرقی داشته باشد که برابر چه تیم هایی به میدان می رود. تیمی که اسکلت اصلی اش را لژیونرهای صاحب نام در اروپا تشکیل می دهد می تواند برابر حریفان آسیایی به خوبی ظاهر شود. به نظر من در مجموع حریفان خوبی را در این مرحله پیش روی مان می بینیم و همان طور که من بارها در مصاحبه هایم تاکید داشته ام تیم ملی ایران اولین تیم آسیایی خواهد بود که به جام جهانی صعود می کند.

او افزود: تیم ملی ما تیمی فراتر از آسیا است و می تواند با تکیه بر توان فنی و غیرت ایرانی اش به جام جهانی برود و در جام جهانی هم چهره خوبی را از فوتبال ایران در دنیا را به نمایش بگذارد.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم ترین موضوع که می تواند شرایط تیم ملی را بهتر از قبل کند این است که باید تیم ملی در روند آماده سازی اش روی کارهای ترکیبی بیشتر کار کند. ما بهترین نفرات را در اختیار داریم و با توجه به اینکه اسکلت اصلی تیم ما را لژیونرها تشکیل می دهند، باید روی این موضوع تاکید شود که کار تیمی و ترکیبی تیم سر و شکل کامل تری را به خود بگیرد.

این پیشکسوت گفت: در کنار پتاسیل فنی خوبی که داریم، اسکوچیچ خیلی خوب و هوشمندانه توانست تیمی را که در دور رفت مرحله اول با دو باخت صعودش با اما و اگر روبرو بود را با 4 پیروزی متوالی به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد بفرستد و به نوعی این تیم را جمع و جور کند و حالا باید همه از او حمایت کنیم تا در مرحله بعد هم نتایج خوبی را از تیم ملی مان شاهد باشیم.

عربشاهی عنوان کرد: در این مقطع مهم ترین اصل حمایت از تیم ملی است و رسانه ها هم باید حمایت خود را از اسکوچیچ و تیمش دریغ نکنند. او نشان داده مربی است که کارش را خوب بلد است و آرام و بدون حاشیه، سکان هدایت تیم ملی را برعهده دارد. به اعتقاد من صعود راحت و قاطعانه تیم ایران به جام جهانی همان طور که بن نفع فوتبال ماست می تواند سکوی پرتابی هم برای اسکوچیچ باشد. 4