شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#نماز جمعه#قدس

فراخوان فلسطینی‌ها برای ادای نماز جمعه در «سلوان»

فراخوان فلسطینی‌ها برای ادای نماز جمعه باشکوه در محله "سلوان"

اهالی شهرک سلوان در قدس اشغالی خواستار ادای نماز جمعه باشکوه توسط فلسطینیان در چادر تحصن برپاشده در این شهرک شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، اهالی شهرک "سلوان" در قدس اشغالی امروز پنجشنبه از ساکنان قدس و فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 خواستند در اعتراض به سیاست‌های یهودی‌سازی اسرائیل فردا در نماز جمعه محله البستان که در چادر تحصن این محله برگزار می‌شود شرکت کنند.

اهالی سلوان بر ضرورت تظاهرات فلسطینیان در جمعه ثبات و مقاومت در راستای همبستگی با ساکنان محله‌های شهرک سلوان تاکید کردند.

ساکنان شهرک سلوان همچنین تاکید کردند که حضور پرشور فلسطینیان مقاومت و اراده آنها را در مقابله با نقشه‌های رژیم صهیونیستی را تقویت خواهد کرد.

پیش از این کمیته دفاع از شهرک سلوان در قدس اشغالی تاکید کرده بود که اهالی سلوان هرگز در نبرد مقابله با رژیم صهیونیستی تسلیم نخواهند شد حتی اگر بهای آن سنگین باشد.

ساکنان سلوان همچنین تاکید کردند که رژیم صهیونیستی به زورگویی‌ها و نادیده گرفتن تصمیمات بین المللی ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر "فخری ابودیاب" عضو کمیته دفاع از سلوان گفته بود که 6 محله در این شهرک در معرض تخریب و پاکسازی نژادی هستند و بیش از 40 درصد از ساختمان های سلوان با خطر تخریب از سوی صهیونیست‌ها مواجه هستند.

همچنین "ناصر الهدمی" رییس هیئت مبارزه با یهودی سازی در قدس درباره خطر موفقیت اسرائیل در کوچاندن اجباری ساکنان قدس از محلات این شهر به ویژه سلوان که نزدیک به مسجدالأقصی است هشدار داد. 

وی گفت که رزیم صهیونیستی در این محله تونل هایی حفر کرده است که ممکن است به مسجدالأقصی برسد و ممکن است این رژیم از انجا برای حمله به مسجدالأقصی و اجرای سیاست تقسیم مکانی و زمانی این مسجد استفاده کند.

 نیروهای رژیم صهیونیستی روز سه شنبه گذشته به منطقه سلوان در قدس یورش برد و چندین باب منزل مسکونی متعلق به فلسطینی ها را تخریب کرد.

این اقدام در پی مهلت 24 ساعته رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها برای تخریب خانه های آنها در محله البستان انجام شد.

پیشتر رژیم صهیونیستی با حمله به محله «الشیخ جراح» طی ماه گذشته تلاش کرد که فلسطینیان این محله را اخراج و به جای آن‌ها صهیونیست‌ها را اسکان دهد که با پاسخ مقاومت در غزه مواجه شد و طی درگیری 11 روزه هزاران موشک تا شهر تل‌آویو شلیک شد و صهیونیست‌ها مجبور شدند از این محله عقب‌نشینی کنند. حماس تعرض به فلسطینیان و تخریب خانه‌های آنها را خط قرمز مقاومت دانسته است. 

منبع: تسنیم