شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات

ارزیابی افتتاح سفارت رژیم اشغالگر در امارات

سفارت رژیم اشغالگر در امارات

بازگشایی سفارت و کنسول‌گری رژیم صهیونیستی در امارات واکنش های متعدد در میان فلسطینیان و نیز در سرتاسر جهان عرب و اسلام داشت.

به گزارش مشرق، تحلیلگران سیاسی تاکید کردند: آنچه که در امارات رخ داد و آنچه که در محله سلوان و محله شیخ جراح در قدس شریف رخ می دهد، کاملا با یکدیگر مرتبط هستند. مقاومت اما معادلاتی جدید ترسیم کرد و سبب شد تا رژیم اشغالگر همانند کشورهای کوچک سازشکار به دنبال یک حمایت بین المللی باشد. این کشورهای کوچک و رژیم صهیونیستی هر دو خواهان کسب حمایت مشترک هستند و محرک اصلی همان دولت آمریکاست که روابط میان اسراییلی ها و این کشورهای سازشکار را تنظیم و ساماندهی می کند.

یائیر لاپید که امروز سمت وزیر خارجه را در رژیم صهیونیستی به عهده دارد، یک شخصیت رسانه ای است و پیش از این مجری یک برنامه سیاسی و نویسنده در روزنامه "یدیعوت احرونوت" بوده است و اینک خود را یک شخص لیبرال در داخل رژیم صهیونیستی معرفی میکند. او وابسته به چپ گرایان است و مانند نفتالی بنت راستگرا نیست. او به امارات رفت و تمام هیات همراه او که در مراسم افتتاح سفارت و کنسولگری در امارات حضور داشتند، کلاه یهودیان را بر سرگذاشته بودند. آنها یا خاخام بوده و یا شخصیت های امنیتی صهیونیستی. به عبارتی دیگر شخصیت های سیاسی اسراییلی در میان آنها نبودند. آنها فقط شخصیت های امنیتی و صهیونیستی تندرو بودند.

بنابراین ناظران تاکید می کنند که اهداف اصلی هیات اسراییلی در امارات در وهله اول اهدافی امنیتی و سپس تجاری است. رژیم اشغالگر و دولت امریکا به دنبال نظام هایی هستند که تابع سیاست های آمریکا باشند. این سفر در راستای تاکید بر اینکه این نظام ها حتی بیش از آنچه که صهیونیست ها و امریکایی ها می خواهند، تقدیم می کنند؛ آنها تا حدی مطیع و فرمانبردار هستند که خود دشمن را نیز شگفت زده می کنند.

ناظران مسائل منطقه اظهار داشتندکه اقدامات دشمن صهیونیستی مبنی بر افتتاح سفارت در امارات نوعی ناامید کردن ملت فلسطین و اهالی قدس شریف است که خانه هایشان در مقابل دیدگان جهانیان منهدم می شود و خون آنها ریخته می شود. حال آنکه حاکمان امارات به این جانیان و قاتلان صهیونیست هدیه می دهند. آنها تحت نام سازش دست به این اقدامات می زنند؛ در حالی که این سازش خود خیانت و جرمی نابخشودنی است که با تمام ارزش های عربی و اسلامی و ملی مغایرت دارد.

ناظران تاکید می کنند که این سفارت در واقع لانه جاسوسی است و نوعی توطئه چینی و دسیسه چینی علیه ملت فلسطین و نیز امت عرب و مسلمان است. هدف از تاسیس این سفارت سلطه یافتن بر منطقه و مصادره منابع و ثروت های آن است. از این رو امت عرب و مسلمان باید با این سیاست ها مقابله کنند و حال که مقاومت فلسطین در رویارویی با دشمن معادله جدیدی تحمیل کرده است؛ دیگر نباید امت عرب و اسلام سیاست سازش را بپذیرد.

از سوی دیگر کارشناسان اظهار داشتند که رژیم اشغالگر از لحاظ اقتصادی و اطلاعاتی در حال نفوذ در جهان عرب است. این سفر نیز حاصل و نتیجه روابط و سفرهای محرمانه ای است که از سال ۱۹۹۳ میان رژیم صهیونیستی و امارات صورت می گرفت.

کارشناسان خاطرنشان کردند که هر سفارت اسراییلی در سرتاسر جهان حتی در آمریکا در واقع یک لانه جاسوسی است؛ از این رو امارات به یک ایستگاه امنیتی اطلاعاتی در مقابل ایران و نیز یمن تبدیل شد. از این پس، نقش اسراییلی ها در جزایر یمن از جمله جزیره سقطرا و جزیره نیوم، تحت پوشش اماراتی ها تشدید خواهد شد.

حال ناظران این سوال را مطرح می کنند که چگونه وزیر خارجه امارات می گوید که حوادث اخیر در راستای حفظ منافع ملت فلسطین است، حال آن که رسانه هایش برای ترمیم چهره رژیم اشغالگر و جنایت هایش در تجاوزگری اخیر علیه غزه تلاش می کردند؟

منبع: العالم