شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه#اصلاح‌طلب
گفت‌وگو|

مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب آرمان: آقای اژه‌ای می‌تواند تحولات قوه قضائیه را شیب و با جدیت بیشتری ادامه دهد

مدیرمسئول روزنامه آرمان با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به‌عنوان رئیس دستگاه قضا از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: آقای اژه‌ای می‌تواند تحولات قوه قضائیه را شیب و با جدیت بیشتری ادامه دهد.

حسین عبداللهی پیرو انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به‌عنوان رئیس دستگاه قضا از سوی رهبر معظم انقلاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: آقای اژه‌ای مانند آقای رئیسی از درون قوه است و سلسله مراتبی را که یک فرد باید قبل از قرار گرفتن در آن جایگاه طی کند، گذرانده است.

وی افزود: آقای اژه‌ای در دو دهه اخیر در رده‌های بالای قوه قضاییه سمت داشته‌اند؛ معاون اول و دادستان کل بوده است و اشراف کاملی نسبت به اوضاع درونی قوه قضاییه دارند.

مدیرمسئول روزنامه آرمان گفت: آقای اژه‌ای باتوجه به اشرافی که دارد می‌تواند هم در بحث نظام اداری قوه تحولات را با شیب و جدیت بیشتری ادامه دهد و هم اینکه مقرراتی که برای شتابدهی به پاسخگویی وجود دارد و در سند تحول هم عنوان شده، رعایت شود.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: با توجه به سبقه آقای اژه‌ای ایشان می‌تواند مقررات دست و پاگیری که باعث اطاله دادرسی می‌شود را شناسایی کند.

عبداللهی اضافه کرد: از طرف دیگر، آقای محسنی‌اژه‌ای از درون بدنه دستگاه قضاست و از ویژگی‌های مورد نیاز برای انسجام درونی اداری در قوه قضاییه برخوردار است. به همین جهت ایجاد سلامت اداری می‌تواند در بحث فسادزایی از درون قوه قضاییه با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی گفت: موضوعی که در آن انتظار بیشتری از آقای محسنی‌اژه‌ای می‌رود، بررسی عادلانه و بدون تبعیض در رده‌های مختلف برخورد با فساد است. رئیس جدید قوه قضاییه بدون تبعیض و عادلانه با فساد مبارزه کند تا سالم‌سازی هم در مجموعه قضایی و هم در احکامی که جنبه بیرونی دارد صورت بگیرد.

عبداللهی بیان داشت: رئیس جدید قوه قضاییه از زوایای آشکار و پنهان دستگاه قضایی، پرونده‌ها و مقررات دست و پاگیر، آگاهی دارد و باید بخش‌های مختلف را برای ترویج و نهادینه کردن دادرسی صحیح و اجرای سند تحول با جدیت بیشتر، تقویت کند تا حاکمیت قانون در تمام ارکان قوه قضاییه و برای گروه‌های مختلف برقرار شود.

این فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب دستگاه قضایی را یک دستگاه فراجناحی و فراحزبی دانست و اضافه کرد: رسیدگی به پرونده‌ها بدون تبعیض نسبت به همه دستگاه‌ها، افراد، جناح و گروه‌ها باعث می‌شود اعتمادسازی شکل بگیرد. امیدواریم با آمدن آقای اژه‌ای اصلاحات و اجرای سند تحول شتاب بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/