شهر خبر

رئیس مجمع نمایندگان تهران: آقای محسنی‌اژه‌ای عملکرد خوبی داشته و به پرونده‌های مهمی رسیدگی کرده است/ رییس جدید قوه قضاییه به پیچیدگی‌های حقوقی که در برخی استان‌ها وجود دارد اشراف کامل دارد

رئیس مجمع نمایندگان تهران با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا گفت: آقای محسنی‌اژه‌ای عملکرد خوبی داشته و به پرونده‌های مهمی رسیدگی کرده است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ضمن تبریک انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به‌عنوان رئیس دستگاه قضا از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: این انتصاب از چند جهت حائز اهمیت است؛ نخست اینکه مقام معظم رهبری از درون دستگاه قضا یک فرد را برای این مسئولیت انتخاب کردند که مسئله‌ای مهم است، همواره کارکنان قوه قضاییه این سؤال را مطرح می‌کردند که چرا رئیس قوه قضاییه از درون دستگاه قضا انتخاب نمی‌شود. دستگاه قضا پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد؛ از این رو باید در این بخش حساسیت‌های لازم مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: موضوع دوم اینکه فردی برای دستگاه قضا انتخاب شده که سوابق طولانی در امر قضاوت دارد. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادگاه‌های مهمی را در کشور اداره کرده است و این دادگاه‌ها به خوبی اداره شده است، مسائلی در کشور به وجود می‌آید و قوه قضاییه با یک پدیده جدیدی روبرو می‌شود و همیشه بررسی این‌گونه مسائل سنگین را به قضات کارکشته و باسابقه و توانمند واگذار می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پرونده‌های مهم در دستگاه قضا به هرکسی داده نمی‌شود ادامه داد: حتماً افرادی با خصوصیات موردنظر باید این قبیل پرونده‌ها را بررسی کنند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای از قضاتی بوده که در این میدان‌ها عملکرد خوبی داشته و به پرونده شخصیت‌ها و چهره‌های مهم اقتصادی و سیاسی که باید به دادگاه می‌رفته و محاکمه می‌شدند رسیدگی کرده است؛ بنابراین علاوه بر اینکه آقای محسنی اژه‌ای یک قاضی توانمند است، یک قاضی برای مسائل مهم کشور هم محسوب می‌شود و این موضوع هم یکی از ویژگی‌های برجسته وی است.

تقوی با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای علاوه بر کار قضایی کار‌های اجرایی هم کرده است اظهار داشت: البته کار اجرایی در دستگاه قضا با کار اجرایی در دولت فرق داشته و متفاوت است چرا که کار اجرایی در قوه قضائیه حساس‌تر است لذا آقای اژه‌ای سال‌ها به عنوان معاون اول قوه قضاییه کار اجرایی کرده و به طبع اجرا در قوه قضائیه هم آشناست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین آقای اژه‌ای به دلیل فعالیت‌های اجرایی در قوه قضاییه، کشور را به خوبی می‌شناسد لذا ایشان فقط محصور در یک دادگاه و یک مجتمع قضایی خاصی نبوده و بلکه به استان‌های مختلف جهت رفع مشکلات سفر کرده و فرهنگ‌های اقوام و مذاهب را به خوبی می‌شناسد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین آقای محسنی اژه‌ای به پیچیدگی‌های حقوقی که در برخی استان‌ها وجود دارد اشراف کامل دارد، بنابراین ایشان با مسائل قضایی در کل کشور هم آشناست.

رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توانم شهادت دهم که آقای محسنی‌اژه‌ای یک فرد متواضع با اخلاق و صبور هستند و به صحبت‌های مردم پیرو مشکلاتشان به درستی گوش می‌دهند لذا موارد متعددی در این زمینه وجود داشته و بنده هم از برخورد ایشان خوشحال شده‌ام.

تقوی با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با آقایان یزدی، هاشمی شاهرودی آملی لاریجانی و آیت‌الله رئیسی کار کرده‌اند، بیان داشت: از زمانی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با آیت‌الله رئیسی کار کرده دست مایه‌های خوبی از این دوره کسب کرده است؛ لذا بنده معتقدم‌ای محسنی‌اژه‌ای نیروی مناسبی است که برای ریاست قوه قضاییه منتصب شده است.

انتهای پیام/