شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پرسپولیسی

پیش بینی عجیب پیشکسوت پرسپولیسی ؛ تیم اول گروه ایران در مقدماتی جام جهانی، تیمی غیر از ایران !

جلال چراغپور : شک دارم کره جنوبی تیم اول گروه تیمی ملی ایران می شود

جلال چراغپور : شک دارم کره جنوبی تیم اول گروه تیمی ملی ایران می شود

جلال چراغپور پیشکسوت پرسپولیسی فوتبال ایران معتقد است که در گروه اول مقدماتی جام جهانی، کره جنوبی اول خواهد شد و تیم ملی می تواند تیم های عربی را به راحتی شکست دهد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جلال چراغپور کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی گفت و گو کرد.

جلال چراغ‌پور کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران پس از انجام قرعه کشی دور نهایی مقدماتی جام جهانی با خبرنگار ورزش سه به گفت و گو پرداخت که صحبت‌های او را می‌خوانید.

او در مورد گروه بندی دور نهایی که تیم ملی ایران با کره، عراق، سوریه، امارات و لبنان هم گروه شده است توضیح داد:

برای اینکه بفهمیم آیا ایران در دسته‌ای با شانس بالا در صعود قرار گرفته یا شانس سختی دارد ابتدا باید ببینیم کدام دو تیم مدعی جدی تر صعود هستند. اگر با این نگاه بگوییم که ایران و کره جنوبی که جام جهانی رفتند شانس بالایی دارند، نتایج این دو تیم روی هم تاثیر زیادی دارد.

اگرتیم سومی به وجود بیاد که شانس داشته باشد برای گرفتن امتیاز از ایران و به هم زدن جدول و مدعی‌ها سه تیم شوند و چرخش امتیازات زیاد شود شانس صعود کم می‌شود. اگر دو تیم کره به طور موازی امتیاز بگیرند و باهم حریفانشان را ببرند و باهم به تساوی برسند، بله این گروه برای ایران بهتر است و منحنی نرمال تری نسبت به گروه دیگر وجود دارد. دلیل این است تیم‌هایی مثل لبنان و سوریه و امارات به طور مشخص امتیاز از هم نمی‌گیرند و توازن جدول را از بین می‌برد وشانس ایران برای صعود زیاد است. سوریه گربه سیاه عراق است و برای آن‌ها نمی‌توان از الان شانس صعود قائل شد.

چراغپور در خصوص جدال با تیم‌های تکراری به نسبت دور قبل اشاره کرد:

تیم فوتبالمان بسیار با عرب‌ها بازی کرده و به خصوص در جام ملت‌ها نشان داد هرچه با این‌ها بیشتر بازی میکنیم بیشتر آن‌ها را می‌بریم در نتیجه آسانی که فوتبال عرب‌ها برای ما دارد کره جنوبی ندارد. ولی کره جلوی ما و عراق به مشکل می‌خورد. حتی کره جنوبی هم نمی‌تواند با اختلاف زیاد صعود کند. ولی ما که بیشتر با فوتبال حاشیه خلیج فارس بازی می‌کنیم این بازی ها برای‌مان به نسبت کره راحت تر است. در پایان آن تیمی که در این گروه دچار چالش میشود کره جنوبی است و من مشکوکم که کره بتواند اول شود و اگر تیم اول نباشد کارش سخت میشود.

سرمربی سابق ایران راجع به اینکه خیلی از مردم اعتقاد دارند از این گروه راحت صعود می‌کنیم و بهترین قرعه ممکن بوده است تصریح کرد:

این که مردم و کارشناس ها چی می‌گویند با آن چه در تیم ملی چه می‌گذرد متفاوت است. بازی با سوریه از لحاظ خود فوتبالش ما را آزار نمی‌دهد اما شکل فوتبال این تیم برای ما هزینه بر خواهد بود از لحاظ مصدومیت و سختی بازی.

بعد از آن هم باید با عراق بازی کنیم. اگر بتوانیم از این دو تیم خوب عبور کنیم مقابل امارات تکلیف‌مان مشخص می‌شود. ما روزی که به کره می‌رسیم خیلی مهم است که ما با امارات چه نتیجه ای گرفته باشیم. قبل از اینکه بازی ها برای ما مهم باشد استراتژی آرایشات تیم ملی مهم است. استراتژی بازی با سوریه وقتی به عراق میرسد کاملا لو رفته است اگر آن دو بازی را برنامه صحیحی نداشته باشیم روزی که به امارات می‌رسیم چیزی برای پنهان کردن از اماراتی ها نداریم. روز به روز اطلاعات تیم ها درمورد استراتژی ایران بیشتر و عمیق تر می‌شود‌ و استراتژی، سیستم، توزیع نفرات و نیرو و همچنین مخفی کردن استراتژی، حیاتی است و داشتن الگو برای هر بازی بسیار مهم خواهد بود.

او در مورد احتمال انجام بازی‌های متمرکز اظهار کرد:

شرایط بازی متمرکز بعد از عادت به آب و هوا با توجه به نبودن هواداران بهتر می‌شود. ما در بحرین چند بازیکن مثل امیری را از دست دادیم و اگر به جای چهار بازی پنج بازی داشتیم تلفات بیشتر میشد. اگر در خانه بازی داشته باشیم هوای خانه باعث می‌شود تیم احساس غربت نکند.  در شهریور تا پانزده مهر در کشورهای حاشیه خلیج فارس خرما پزان است و شرایط بسیار سخت خواهد بود.