شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#جدید#کرونا#تعداد#مقامات

رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در روسیه

رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در روسیه و آغاز واکسیناسیون مجدد شهروندان

در حالی‌که با شناسایی بیش از ۲۳ هزار مورد جدید آلودگی، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ به بیش از ۵ میلیون و ۵۳۸ هزار نفر رسیده و شمار قربانیان کرونا از ۱۳۵ هزار نفر گذشته، مقامات روس تصمیم به تجدید واکسیناسیون شهروندان گرفته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده از عفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 23 هزار و 543 مورد افزایش یافته که بیشترین آمار آلودگی روزانه از تاریخ 17 ژانویه (اوایل بهمن ماه سال گذشته) تاکنون است.

بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت به 5 میلیون و 538 هزار و 142 نفر رسیده است. بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 به ترتیب، 7 هزار و 597  مورد در شهر مسکو، دو هزار و 663 مورد در منطقه مسکو و یک هزار و 612 مورد هم در شهر سن‌پترزبورگ شناسایی شده است.

در حال حاضر تعداد بیماران فعال کرونایی، یعنی افرادی که همچنان تحت درمان قرار دارند نیز در سراسر روسیه به 384 هزار و 935 نفر افزایش یافته که حداکثر این شاخص از اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن ماه سال گذشته) است.

رکورد جدید تعداد مرگ مبتلایان به کرونا در کل دوره اپیدمی

این ستاد همچنین اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 672 مورد افزایش یافت که باز هم بیشترین موارد فوت بیماران در روز در کل دوره اپیدمی در روسیه است، یک روز قبل شمار قربانیان کرونا 669 نفر ثبت شده بود.

در مجموع، تاکنون 135 هزار و  886 بیمار در روسیه در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین موارد مرگ ناشی از کووید-19 طی روز گذشته، 108 مورد مرگ در شهر مسکو و 115 مورد در شهر سن‌پترزبورگ و در منطقه مسکو نیز 20 نفر گزارش شده است.

علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 16 هزار و 928 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 5 میلیون و 17 هزار و 321 نفر رسیده است. میزان بهبودی بیماران باز هم به سطح پایین‌تر و 90.6 درصد کل افراد مبتلا کاهش یافته است.

بیشترین موارد درمان مبتلایان به کرونا در شهر مسکو- 5 هزار و 934 نفر، در شهر سن‌پترزبورگ- یک هزار و 967 نفر و در منطقه مسکو یک هزار و 805 بیمار گزارش شده است.

مقامات روس تکرار واکسیناسیون را برای عدم ابتلای مجدد ضروری می‌دانند

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که عملیات واکسیناسیون مجدد شهروندان در برابر ویروس کرونا در تمامی مناطق این کشور از اول ماه جولای (10 تیر ماه) آغاز شده است.

در بیانیه منتشره بر لزوم تکرار واکسیناسیون (مانند هر واکسن دیگری)، طبق توصیه‌ سازمان بهداشت جهانی به منظور جلوگیری از ابتلای مجدد به عفونت کووید-19 هر شش ماه یکبار تأکید و یادآوری شده که تا عدم دسترسی به مصونیت جمعی در روسیه، این اقدام ضروری خواهد بود.

"سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو نیز امروز (پنج‌شنبه) از آغاز واکسیناسیون مجدد شهروندان خبر داده و یادآور شد که ساکنین پایتخت می‌توانند در 12 کلینیک درمانی شهر ثبت نام کرده و دوباره واکسینه شوند.  

سوبیانین با اشاره به وضعیت دشوار شیوع نوع جدید و بسیار تهاجمی ویروس کرونا در مسکو، تکرار واکسیناسیون را برای دفاع مضاعف بدن در برابر این عفونت بسیار ضروری دانست.

منبع: تسنیم