شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک#نفت
کمیته فنی مشترک اوپک پلاس اعلام کرد:

تصمیم اوپک برای کاهش بیشتر عرضه نفت

کدخبر: 423174
اقتصادنیوز : احتمالا اوپک امروز برای جلوگیری از مازاد عرضه نفت در بازار تصمیم بگیرد که 500 بشکه دیگر تولید اوپک را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در گزارشی اعلام کرد: کشورهای موسوم به اوپک پلاس نگران شدید افزایش شدید عرضه نفت در بازارهای جهانی پس از توقف «طرح کاهش عرضه نفت» در آوریل 2022 هستند.

این گزارش که به رویت خبرگزاری رویترز هم رسیده است، تاکید می کند در سال 2022 افزایش شدید عرضه نفت در بازارهای جهانی وجود  خواهد داشت و تا 181 میلیون بشکه نفت مازاد تا آخر امسال وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام  کمیته فنی مشترک اوپک(JTC)، در حالیکه میزان ذخایر نفت تجاری در کشورهای عضو OECD برای بقیه سال کمتر از میانگین 5 ساله است  اما انتظار می رودمازادعرضه از نیمه دوم سال آینده با بازار نفت بر گردد.

بر اساس این گزارش ارزیابی می شود که کشورهای اوپک پلاس برای تعادل عرضه نفت در بازارهای جهانی حتی پس از آوریل 20200 مدتی اجرای کاهش عرضه نفت را ادامه دهند.

بر اساس توافق آوریل 2020 کشو رهای اوپک پلاس اکنون 5.7 میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش داده اند که قرار است تا آوریل 2022 ادامه یابد.

قرار است اوپک پلاس امروز اول جولای در باره سیاست هایش در زمینه مدیریت عرضه نفت در ماه اگوست تصمیم بگیرد.

تحلیلگران بر این باورند که کشورهای اوپک پلاس امروز پنجشنبه تصمیم بگیرند که از اول ماه اگوست تولید نفت بیشتر از این رقم فعلی کاهش یابد و کارشناسان روی رقم 500 هزار بشکه در روز هم نظر هستند.