شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانش‌آموزان

مشکلات رفتاری و آسیب‌های روانی - اجتماعی | خط تلفن ۱۵۷۰ -اورژانس اجتماعی برای دانش‌آموزان

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح «نماد» با خط ارتباطی ۱۵۷۰ طرحی برای توانمندسازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

مشکلات رفتاری و آسیب‌های روانی - اجتماعی   |  خط تلفن ۱۵۷۰ -اورژانس اجتماعی برای دانش‌آموزان

مهدی نیکخواه ظهر امروز (۱۰ تیرماه) در جلسه قطبی طرح مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان و معرفی خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد در خرم‌دره، با اشاره به طرح مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان، گفت: طرح مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین و موثرترین برنامه‌های اداره مشاوره در کنترل و کاهش مشکلات رفتاری و آسیب‌های روانی - اجتماعی است.

وی افزود: این طرح به عنوان اورژانس اجتماعی دانش‌آموزی با هدف ظرفیت‌سازی برای مداخلات روانی سریع، بموقع و موثر در فوریت‌های روانی - اجتماعی و رفتارهای پرخطر و توانمندسازی دانش‌آموزان در مضرات خطر و نیز کنترل و کاستن از میزان بحران‌های فردی و خانوادگی و اجتماعی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به نحوه دسترسی و کارکرد این طرح، تصریح کرد: به منظور اجرای خوب این طرح و نیز تسهیل در دسترسی سریع و بهنگام خدمات مشاوره‌ای روان‌شناختی و مددکاری اجتماعی بستر مناسب درون سازمانی و برون سازمانی با دستگاه های عضو ائتلاف نماد جهت عینیت بخشیدن به خدمات درمان و حمایت‌های اجتماعی مورد نیاز دانش‌آموزان فراهم شده و در این زمینه هماهنگی لازم با ادارات ارائه‌دهنده این خدمات انجام پذیرفته است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در همین راستا شبکه‌سازی خط تلفن ۱۵۷۰ نماد به عنوان اورژانس اجتماعی با ظرفیت‌های تخصصی مشاوره و روان‌شناسی برای کیفیت‌بخشی و خدمات با بهره‌گیری از مشاوران آموزش‌دیده در مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناسی دانش‌آموزان استان راه‌اندازی و آماده ارائه خدمات است.

نیکخواه عنوان کرد: نقش و اهمیت مشارکت مدیران و اطلاع‌رسانی در اجرای طرح بسیار مهم است و ضرورت دارد مسئولان پرورشی و تربیت‌بدنی مناطق در جلسات مدیران با توجه به حساسیت موضوع نسبت به توجیه دستورالعمل اقدام کرده و جلسات مدیریت فوریت‌های روانی - اجتماعی به صورت منظم با حضور همه اعضای کارگروه در سطح منطقه تشکیل و اقدامات انجام گرفته به همراه مستندات به اداره مشاوره ارسال شود.

بهزاد باباجمادی، مدیر آموزش‌وپرورش خرم‌دره نیز در این جلسه، گفت: مشاوره یکی از مهم‌ترین ارکان و عناصر تعلیم و تربیت است که باید ویژه به این مقوله پرداخته شود و برای بهبود عملکرد در این حوزه نیازمند تعامل سازنده سایر ادارات و ارگان‌ها نیز هستیم.

 

منبع: عصر ایران