به گزارش برنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز پنجشنبه در بخشی از پیام خود خاطرنشان کرد: اطمینان دارم حزب حاکم روسیه واحد و حزب کمونیست چین روابط خود را توسعه می دهند. 

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از پیام تبریک به چین نوشت: پکن نقش سازنده ای را در مقابله با تهدیدها و چالش های جهانی ایفا می کند. 

سران روسیه و چین روز ۲۸ ژوئن (دوشنبه) نیز در دیداری مجازی درباره توسعه روابط دو کشور و مشارکت راهبردی در تمام سطوح گفت و گو و تبادل نظر کردند.  

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در آن دیدار گفت: مشارکت راهبردی همه جانبه روسیه و چین امسال وارد دوره جدیدی شده و آزمون ها و چالش ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. 

رئیس جمهوری چین گفت: ما در مورد مسائلی که منافع متقابل را دربر می گیرد از یکدیگر حمایت و همکاری سودمند می کنیم و از منافع همدیگر دفاع می کنیم.

 پوتین نیز گفت: امسال برای روابط روسیه و چین سال ویژه ای است. ۲۰ سال پیش در مسکو قرارداد مشارکت راهبردی و حسن همجواری بین روسیه و چین امضا شد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ همتای چینی وی سپس در ادامه گفت و گوی مجازی قرارداد مشارکت راهبردی، دوستی و همکاری بین دو کشور را تمدید کردند.