به گزارش برنا و به نقل از فدراسیون بدمینتون، فریبا مددی اظهار داشت: از مدت ها پیش رصد می کردیم تا شرایط حضور ثریا آقایی در المپیک فراهم شود بر همین اساس روند فعالیت سایر ورزشکاران و افرادی که در فهرست حضور در المپیک بودند را مورد بررسی و آنالیز قرار می دادیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیش بینی هایی که کرده بودیم درست از آب درآمد و در نهایت نام این دختر شایسته کشورمان به عنوان نماینده بانوان بدمینتون ایران در المپیک نهایی شد.

وی افزود: با توجه به مصدومیتی که آقایی در لیگ برتر فصل گذشته داشت، تحت نظر پزشک تمرینات اولیه خود را آغاز کرده بود و ما نیز در این مدت شرایط را مورد بررسی قرار می دادیم، او تمرینات بدنسازی را آغاز کرده و قرار است از این هفته نیز تمرینات با توپ در دستور کار ملی پوشان قرار بگیرد.

مددی گفت: آنچه مهم و مسلم است به حضور شایسته نماینده المپیکی ما در این رویداد بزرگ باز می گردد و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا حضوری موفق در این رویداد بزرگ داشته باشد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون تصریح کرد: با توجه به لغو مسابقات از سوی فدراسیون جهانی تا المپیک ، نکته مهم این است تا زمان آغاز بازی های المپیک آقایی را آماده کنیم و امیدواریم این حضور تاریخی با ثبت لحظات به یادماندنی همراه باشد. 

با کسب سهمیه المپیک توسط ثریا آقایی، بدمینتون ایران برای اولین بار نماینده خانم در المپیک خواهد داشت وی نخستین بانوی ایرانی است که در این رشته جواز حضور در این بازی ها را به دست آورده است. 

کسب این سهمیه در شرایطی به دست آمد که "دوهاهانی" ورزشکار مصری با توجه به کسب سهمیه قاره ای هم در انفرادی و هم در دوبل و میکس موفق به کسب سهیمه شده بود، مجوز حضور بیش از دو قسمت را نداشت و با اعلام حضورش در بخش دونفره ، بر اساس  رنکینگ جهانی این فرصت به بانوی ورزشکار ایرانی رسید تا در المپیک به میدان برود. 

بانوی بدمینتون کشورمان که برای نخستین بار بعنوان دومین رزرو المپیک قرار گرفته بود با این شرایط سهمیه مستقیم حضور در المپیک را به دست آورد و برای نخستین بار در تاریخ این ورزش  نماینده بانوان  فدراسیون بدمنیتون ایران در توکیو خواهد بود.