شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#قطر#منابع

سفیر عربستان پس از ۴ سال قطع روابط استوارنامه خود را تقدیم امیر قطر کرد


سفیر عربستان پس از 4 سال قطع روابط استوارنامه خود را تقدیم امیر قطر کرد

بر اساس گزارش منابع رسمی سفیر عربستان در دوحه استوارنامه خود را به امیر قطر تقدیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج آنلاین، شیخ « تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر روز گذشته با « منصور بن خالد بن فرحان» سفیر عربستان دیدار کرد که در این دیدار سفیر عربستان پس از حدود چهار سال قطع روابط با قطر اولین استوارنامه خود را تقدیم امیر قطر کرد.

خبرگزاری قطر اعلام کرد که این دیدار در دفتر امیر قطر برگزار شد که علاوه بر سفیر عربستان چند سفیر کشور دیگر از جمله نیجریه، کره جنوبی و .. استوارنامه خود را نیز تقدیم کردند.

بر اساس گزارش رسمی عربستان سعودی امیر قطر ابراز امیدواری کرد که سفیر عربستان در ماموریت‌های خود موفق عمل کند و بر حمایت کامل در خصوص تقویت روابط دو جانبه میان قطر و عربستان تاکید کرد.

از سال 2017 که بحران در شورای همکاری خلیج فارس آغاز شد و عربستان، مصر، بحرین و امارات، دوحه را تحریم کردند، این اولین بار است که عربستان سفیری برای قطر تعیین می‌کند.

این اقدام در راستای آشتی قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است که بعد از نشست «العلا» در عربستان محقق شد.

رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها و در رأس آنها شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای ریاض یاد کنند.

انتهای پیام/