به گزارش برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در هفتاد و هفتمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید گفت: در دولت یازدهم دوازدهم تلاش زیادی صورت گرفت تا معادن ازاد شود. یکی ازمنابع  بزرگ برای اشتغال جوانان معادن است. در سال 590 میلیون تن از معادن استخراج میشود. درزمینه اکتشاف هم کار عظیمی انجام صورت گرفت. در این 8 سال به اندازه کل تاریخ ایران اکتشاف انجام دادیم، این اکتشاف ها باید راستی ازمایی شود و ببنیم عیار آن چه مقدار است.

او ادامه داد: در دوران جنگ اقتصادی که می خواستند ایران را محاصره کنند و اقتصادی ایران را نابود کنند اگر بخش خصوصی به میدان نیامده بود و مردم و کارگزاران کشور و مسئولین به میدان  نیامده بودند پیش بینی انها درست از اب در می امد زیرا کشور سالی به 40-50میلیارد پول برای واردات نیاز دارد انها گفتند با قطع نفت اینها دیگر درامد ندارند ودیگرنمی توانند واردات داشته باشند. البته واردات محصول ساخته شده ای که در ایران وجود دارد منفی است اما واردات مواد اولیه و تجهیزات ضروری است. امریکا با عقل کم اش طراحی نابودی نظام ایران را کرده بود اما ملت توطئه اینها را شکاند و امریکا موفق نشد و اقتصاد ایران شکسته نشد. با جایگزینی انها شکست خوردند، جای نفت جایگزین پیدا کردیم. بازار ایران پر از جنس بود کمبود نداشتیم اما گرانی بود . جنگ اقتصادی ترامپ فشار زیادی برمردم از نظر قیمت و تورم وارد کرد.

روحانی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان  کشور را خود کفا کردند. در اوایل کرونا ترامپ به من گفت حاضرم 4 ونتیلاتور برایتان بفرستم من گفتم شما اگر می خواهید من 40 تا برایتان میفرستم. تخت های بیمارستانی دو برابر شد. در صنعت و معدن کار بزرگی صورت گرفت در سه ماهه چهارم سال گذشته بیش از 9 درصد رشد صنعتی داشتیم. سال قبل بیش از 7/1دهم درصد رشد در بخش صنعت داشتیم و در سال 99 این رشد مثبت شد. بیان دستاورد های دولت به نفع نظام و ملت است.   این دولت را با رشد 3/6 به دولت بعدی تحویل میدهیم، در حالی دولت راتحویل میدهیم که در یک سال گذشته حدود 14 هزار تخت بیمارستانی اضافه شد. حقوق کارمندان دراین 8 سال 5/5 برابر شد حقوق بازنشسته ها 7برابر شد اما باز هم کافی نبود من می فهمم زندگی مردم سخت بود.

او افزود: رهبری دراقتصادی مقاومتی فرموده اند اتکا به درون و برون نگر بودن، باید درون زا و برون نگر باشیم. در این سه ماه 10 میلیارد و 213 میلیون دلار جنس وارد شد و 10 میلیارد و 689 میلیون دلار صادر کرده  ایم. صادرات و ورادات مثبت 476 میلیون دلار است. سه ماهه امسال به نسبت سه ماهه سال  قبل 69/2درصد صادرات  افزایش یافته  است این اماردها افتخاردامیز است. انهایی که  غرمی زنند ونق نمی زنند برای ایناه  پای میز مذاکره انده اند و اصرار دارند نمسایل  حل شود زیرا دیدند  ایران شکست نمی خورد وایستادگی میکند. 

در حال تکمیل