شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سازمان ملل#طالبان#افغانستان

موضع رسمی روسیه درباره تحرکات طالبان

روسیه: بدون طالبان نمی‌توان به راه حلی در افغانستان دست یافت

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به اوضاع افغانستان گفت که بدون در نظر گرفتن این که طالبان بار دیگر بخشی از فضای سیاسی افغانستان است، به راه حل نمی‌توان دست یافت.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار داشت که اوضاع در افغانستان به دلایل مختلف از جمله خروج نیروهای خارجی، به سرعت در این کشور در حال تغییر است.

وی افزود: روسیه معتقد است که هنگام توافق صلح در افغانستان، نقش طالبان در این کشور باید در نظر گرفته شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار داشت که در تمام تلاش‌ها برای برقراری صلح افغانستان مشارکت داریم. توافق صلح باید هرچه سریعتر انجام شود.

نبنزیا در ادامه تاکید کرد که بدون در نظر گرفتن این که طالبان بار دیگر بخشی از فضای سیاسی افغانستان است، نمی‌توان به راه حلی دست یافت.

وی گفت که باید دید که وضعیت افغانستان پس از خروج کامل نیروهای خارجی به کدام طرف خواهد رفت.

این اظهارات در حالی بیان شده است که حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان امروز به روسیه رفته تا با مقامات امنیتی این کشور گفت‌وگو کند.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان پیش از این گفته بود که کلید صلح افغانستان در پاکستان نیست و اگر دولت افغانستان آماده مذاکرات معنادار با طالبان باشد، کلید صلح در کابل است.

نماینده ویژه پوتین گزارش‌ها درباره انتقال پایگاه‌های نظامی آمریکا از افغانستان به آسیای مرکزی نیز آن را شایعه خوانده بود.

منبع: تسنیم