شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

پرچمدار شاسی بلندهای آلمانی آمد / قیمت ۴.۵ میلیارد تومان

پورشه از جدیدترین عضو خانوادهٔ کاین با نام توربو GT پرده‌برداری کرده است. هرچند در نام این خودرو کلمهٔ کوپه دیده نمی‌شود اما این مدل جدید فقط مخصوص نسخه کوپه کاین است. توربو GT که در خانوادهٔ کاین بالاتر از مدل‌های توربو و توربو S هیبریدی قرار می‌گیرد، سریع‌ترین کاین تاریخ و یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا خواهد بود.

خودرو پرچمدار شاسی بلندهای آلمانی آمد / قیمت ۴.۵ میلیارد تومان

توربو GT به همان پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوی کاین توربو مجهز است اما خروجی این موتور با ۹۰ اسب بخار و ۸۰ نیوتن متر افزایش حالا به ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. پورشه با انجام اصلاحاتی در میل‌لنگ، توربوشارژرها و اینترکولر، قوی‌ترین پیشرانه هشت سیلندر تاریخ خود را ارائه کرده است. توربو GT همچنین به سیستم اگزوز تیتانیومی سبک‌تر هم مجهز شده است.

علاوه بر این، نرم‌افزار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک کاین هم اصلاح شده که درنتیجه، تعویض دنده‌ها سریع‌تر انجام خواهد گرفت. هرچند توربو GT قوی‌ترین عضو خانوادهٔ کاین نیست زیرا این عنوان در اختیار مدل توربو S هیبریدی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت است اما این نسخهٔ جدید ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از توربو S هیبریدی با ۳.۸ ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت توربو GT هم افزایش یافته و به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده که ۱۵ کیلومتر بر ساعت از کاین توربو کوپه بیشتر است. به همین دلیل، پورشه این نسخه توربو GT را سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین کاین تاریخ می‌داند.

این کاین آتشین ۱۷ میلی‌متر ارتفاع کمتری نسبت به توربو کوپه دارد و به گفته پورشه، تمام عناصر شاسی و سیستم‌های فعال کنترل، دقیقاً برای این مدل تنظیم شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، سیستم تعلیق بادی خودرو ۱۵ درصد سفت‌تر شده و سیستم‌هایی مثل مدیریت فعال تعلیق، کنترل پویایی شاسی و فرمان گیری چرخ‌های عقب به‌طور اختصاصی برای توربو GT تنظیم شده‌اند. این خودرو همچنین روی لاستیک‌های اختصاصی پیرلی قرار گرفته است.

برای بهبود هندلینگ این کراس‌اوور قدرتمند، چرخ‌های جلو یک اینچ پهن‌تر شده‌اند و به کمبر منفی آن‌ها هم ۰.۴۵ درجه اضافه شده است. علاوه بر این، سیستم کنترل گشتاور بُرداری خودرو اصلاح شده و ترمزهای کربن کامپوزیتی استاندارد هم مورد بازبینی قرار گرفته‌اند. این ترمزها قدرت توقف را افزایش می‌دهند، در برابر سایش مقاومت بیشتری دارند و وزن غیر فنر سوار خودرو را کاهش می‌دهند.

به لطف همه این ویژگی‌ها، کاین توربو GT توانسته تایم بسیار خوبی را در نوربرگ‌رینگ ثبت کند. این خودرو با رانندگی راننده آزمایشی پورشه «لارس کرن» در جهنم سبز رکورد جدید ۷ دقیقه و ۳۸.۹ ثانیه را ثبت کرده که از تایم سریع‌ترین شاسی‌بلند قبلی این پیست یعنی آئودی RS Q8 چهار ثانیه سریع‌تر است.

کاین توربو GT در بیرون هم از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل دماغهٔ اختصاصی با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و یک اسپویلر برخوردار است. برای این نسخه همچنین یک رنگ بیرونی جدید بنام «خاکستری قطبی» هم ارائه شده است. این نسخه روی رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی با طراحی خاص GT قرار گرفته که برای پوشاندن عرض بیشتر آن‌ها، روی دهانهٔ گلگیرها زه مشکی‌رنگی نصب شده است. توربو GT در عقب به اسپویلر بزرگ‌تر و فیبر کربنی اختصاصی مجهز شده که در سرعت‌های بالا داون‌فورس را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، سقف و دیفیوزر عقب هم از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

ازجمله ویژگی‌های داخلی کاین توربو GT می‌توان به تریم آلکانترا و صندلی‌های اسپرت اشاره کرد اما مهم‌ترین ویژگی در اینجا معرفی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شدهٔ پورشه است که برای اولین بار در توربو GT ارائه می‌شود. این سیستم عملکرد بهتری مثل اضافه شدن اندروید اتو دارد.

اولین نمایش عمومی کاین توربو GT هفتهٔ آینده در فستیوال سرعت گودوود انجام خواهد گرفت. این خودرو از هم‌اکنون قابل سفارش است و تحویل آن به خریداران در بریتانیا از پاییز امسال و در ایالات‌متحده در اوایل سال آینده صورت خواهد گرفت. قیمت پورشه کاین توربو GT در بریتانیا از ۱۴۳,۹۱۰ پوند و در ایالات‌متحده از ۱۸۲۱۵۰ دلار آغاز می‌شود.

منبع: پدال