شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه

در آستانه آغاز اجرا منتشر شد؛

جنگ خونین بر سر تصاحب نیمکت پارک/ تیزر «داستان باغ وحش» را ببینید

جنگ خونین بر سر تصاحب نیمکت پارک/ تیزر «داستان باغ وحش» را ببینید

تیزر نمایش «داستان باغ وحش» در آستانه اجرای عمومی این اثر نمایشی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیزر نمایش «داستان باغ وحش» نوشته ادوارد آلبی به کارگردانی مهدی پاشایی که از دهم تیر در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود، منتشر شد.

مهدی زمین پرداز، بهار نوحیان و مهدی پاشایی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: جری به پارک مرکزی شهر می رسد و در آنجا با پیتر که در گوشه ای خلوت روی یک نیمکت مشغول خواندن کتاب است، آشنا می شود. علی رغم پاره ای سوتفاهم‌ها آن ۲ با یکدیگر گرم می گیرند و جری از حوادث بسیار زندگی اش می گوید. پیتر ماجرای زندگی جری را جدی نمی گیرد. جری می خواهد، پیتر آنجا را ترک کند ولی پیتر که نیمکت را مال خودش می داند راضی به این کار نمی شود. آنها سعی دارند که برای تصاحب نیکمت با یکدیگر وارد جنگ شوند؛ جنگی که در نهایت به فاجعه می انجامد ...

پاشایی درباره رویکردی که به کاراکترهای نمایش داشته و شیوه اجرایی متفاوتی که برای اجرا انتخاب کرده است، توضیح داد: این نمایشنامه تک پرده‌ای ۲ کاراکتر به نام‌های جری و پیتر دارد و چالش‌هایی بین این ۲ که هر کدام از طبقه اجتماعی و اقتصادی متفاوتی هستند در یک پارک رخ می‌دهد. در این نمایش نقش جری را به صورت همزمان یک بازیگر زن و یک بازیگر مرد روی صحنه ایفا می‌کند به شکلی که انگار روح جری همزمان در ۲ کالبد حلول کرده است؛ شیوه‌ای که تا امروز درباره این نمایشنامه تجربه نشده است. با این شیوه جدید هم می‌توان هیجان اجرا را برای مخاطبان بیشتر کرد و هم مفاهیم انسانی مد نظر به درستی به آنها انتقال می‌یابد.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از نویسنده: ادوارد آلبی، مترجم: الهام فقیه مسیبی، مدیر تولید و آهنگساز: احمد جعفری، گروه کارگردانی:فاطمه طاهری، امین محمودی، مبینا کلاته، محمدعلی آقاخانی، مهدیه اردبیلی، طراح لباس: مهدی پاشایی، طراح نور: رضا خضرایی شاد، طراح پوستر و بروشور: سینا افشار، طراح صحنه: میثم نویریان، دستیار طراح صحنه: مهسا اسمعیل زاده، عکاس: فتانه امینی، ساخت تیزر: بنیامین نادعلی.

«داستان باغ وحش» تا ۱۳ مرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی میزبان علاقه مندان به تئاتر است.