شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#نیویورک#منابع

کیفرخواست دادستان‌های نیویورک علیه شرکت ترامپ


کیفرخواست دادستان‌های نیویورک علیه شرکت ترامپ

منابع آگاه از صدور کیفرخواست دادستان‌های نیویورک علیه شرکت اقتصادی و تجاری ترامپ و مدیر مالی ارشد آن خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع آگاه تاکید کردند: پس از دو سال تحقیقات گسترده توسط دادستان‌های نیویورک درباره قراردادهای تجاری و اقتصادی شرکت ترامپ، کیفرخواست شامل اتهاماتی که از سوی هیئت منصفه منهتن تنظیم شده است، به زودی منتشر خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش یک هیئت منصفه در منهتن با صدور کیفرخواستی، سازمان ترامپ و آلن وایسلبرگ مدیر مالی آن را به تخلفات متعددی متهم کرده است.

متن این کیفرخواست قرار است پنجشنبه منتشر شود. یک منبع آگاه گفت: وایسلبرگ قرار است صبح پنجشنبه به مقام‌های قضایی تحویل داده شود و عصر پنجشنبه به طور رسمی در دادگاه عالی نیویورک متهم خواهد شد.

وکیل ترامپ نیز در این باره گفت: انتظار نمی‌رود که شخص ترامپ طی هفته جاری متهم شود.

با این حال به نظر می‌رسد پرونده تخلفات مالی و اقتصادی سازمان ترامپ می تواند آینده سیاسی‌اش را با چالش‌های جدی روبرو کند، آن هم در شرایطی که وی قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی 2024 را دارد.

ترامپ پیش از این ضمن رد هرگونه تخلف اقتصادی و مالی، از دادستان‌های نیویورک به شدت انتقاد کرده و تحقیقات آنها درباره فعالیت‌های سازمان اقتصادی و تجاری‌اش را با انگیزه‌های سیاسی توصیف کرده است.

ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از صدها احضاریه، بیش از 3 میلیون صفحه سند و 4 سال تحقیق و تفحص، ده‌ها و ده‌ها مصاحبه و بازجویی و حیف و میل میلیون‌ها دلار مالیات شهروندان آمریکایی، دادستان‌های نیویورک همچنان به دنبال یافتن یک جرم و تخلف هستند و هنوز می‌خواهند دروغ‌هایی را که به دنبال پیدا کردن آن هستند، بسازند، ولی به طور کامل در این مسیر شکست خورده‌اند.

دادستان‌های نیویورک پیش از این به وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته بودند که تا روز دوشنبه گذشته باید دلایل خود را اعلام کنند که چرا نباید اتهامات مجرمانه علیه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خانواده ترامپ مطرح شود.

دفتر دادستان منهتن روز جمعه گذشته به وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا اطلاع داده بود که این دفتر در حال بررسی طرح اتهامات مجرمانه علیه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خانواده ترامپ است.

انتهای پیام/