شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#همزمان#کرونا
گفت‌وگو|

رد تغییر احتمالی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا همزمان با شیوع ویروس جدید

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره تغییر احتمالی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا و ورود آن از مرز‌های شرقی کشور گفت: تغییری در دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به وجود نمی‌آید، تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً ثابت هستند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با میزان، درباره تغییر احتمالی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا و ورود آن از مرز‌های شرقی کشور گفت: تغییری در دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به وجود نمی‌آید، تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً ثابت هستند. 

وی افزود: با توجه به وضعیت شهر‌ها از لحاظ ابتلاء به کرونا، دستورالعمل‌های مطابق با رنگ بندی شهرها، در دستور کار مقامات اجرایی استان‌ها از جمله استانداران، فرمانداران و بخشداران قرار می‌گیرد و آن‌ها بر اساس این قوانین اقدام می‌کنند. 


قاسمی تصریح کرد: یک طرح هوشمند مدیریت بیماری کرونا داریم که در آن وضعیت‌های چهارگانه قرمز، نارنجی، زرد و آبی مشخص شده است. فعالیت‌های اداری، اصناف، آموزشی، تردد‌ها، مباحث فرهنگی و اجتماعی در آن طراحی شده و عملیاتی می‌شود. 


دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت:  چگونگی شیوع نوع جدید بیماری کرونای هندی و سرعت انتقال آن، جزو مطالب تخصصی و پزشکی هستند که اگر لازم باشد، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی درباره آن تصمیم گیری می‌کنند. 

وی با اشاره به نظارت‌ جدی و گسترده بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در سراسر کشور گفت: طبیعتاً  اگر شرایط بیماری کرونا، به سمت روند افزایشی پیش برود و در استان و یا شهری لازم باشد که مراقبت‌ها تشدید شوند، اقدامات لازم انجام می‌شود. 

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: جلسات کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، به‌صورت هفتگی و متناسب با برنامه‌ریزی انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: همچنان به مردم عزیز کشورمان توصیه می‌کنیم از ماسک استفاده کرده و از رفتن به سفر‌های غیر ضروری و مهمانی‌های خودداری کنند و تنها جهت انجام کار‌های ضروری و بانکی از خانه خارج شوند و سعی کنند تا حد امکان برای انجام امور خود از فضای مجازی  استفاده کنند. 

 

انتهای پیام/