شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مردم آمریکا

نگرانی مردم آمریکا بیشتر شد+جزییات

نظرسنجی های جدید نشان داده که بیش از سه چهارم (۷۷ درصد) آمریکایی ها احساس می کنند در صورت حضور در گردهمایی های روز استقلال در چهارم ژوئیه (۱۳ تیر)، کشورشان دستکم به نوعی در معرض خطر بیشتری از سوی همه گیری کرونا قرار می گیرد.

نگرانی مردم آمریکا بیشتر شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک پست نوشت: براساس این نظرسنجی که به طور مشترک از سوی تارنمای آکسیوس و موسسه ایپسوس انجام شده است، از هر ۱۰ نفر شرکت کننده ۴ نفر بر این باورند که تهدید کووید-۱۹ با برپایی این مراسم متوسط به بالا خواهد بود.

دموکرات ها بیشتر از بقیه نگران برگزاری این جشن ها هستند. ۵۲ درصد از آنها خطر همه گیری را با برپایی گردهمایی های این روز  متوسط تا بالا ارزیابی کرده اند. برخلاف دموکرات ها، فقط ۲۵ درصد از جمهوریخواهان نگران خطر بالای ناشی از همه گیری با برپایی گردهمایی های مراسم روز استقلال بودند.

این نظرسنجی نشان داد که تنها ۲۳ درصد از آمریکایی ها معتقدند که برپایی گردهمایی های روز استقلال خطری از نظر کووید-۱۹ برای کشور نخواهد داشت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در جشن روز استقلال که قرار است یکشنبه آینده در فضای باز کاخ سفید برگزار شود میزبان ۱۰۰۰ نفر از نیروهای ضرروی و خانواده های نظامیان خواهد بود.

جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره خطرات احتمالی ناشی ازبرگزاری این مراسم برای سلامت افراد گفت اکثر کسانی که به ویروس دلتا مبتلا شده اند واکسن نزده اند.

تارنمای آکسیوس گزارش داده که به رغم لغو دستور استفاده از ماسک در بسیاری از ایالت های آمریکا، بیش از نیمی از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی (۵۵ درصد) گفته اند که هنوز هنگام ترک خانه ماسک استفاده می کنند. حدود ۱۴ درصد از آنها گفته اند که بر این باورند در گذشته به ویروس مبتلا شده اند اما هرگز آزمایش نداده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد، با توجه به این موضوع از هر ۵ آمریکایی یک نفر یا دارای آزمایش مثبت کرونا بوده یا فکر می کند که به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

در آمریکا کرونا تاکنون  بیش از ۳۴ میلیون  و ۵۰۰ هزار  نفر را مبتلا کرده که از این تعداد  ۶۱۹.۹۸۰ نفر جان باخته اند.