به گزارش پایگاه خبری نشان :

مرکز بین المللی الازهر در مورد خطر یک بازی ویدئویی که در آن باید کعبه تخریب شود، هشدار و واکنش نشان داد و تأکید کرد که این نوع بازی‌ها (که ذهن را تخریب و تسخیر می‌کنند) جوانان را از وظایف اصلی خود در مورد کسب دانش مفید یا کار کردن باز می‌دارند و آن‌ها را در دنیای مجازی به دور از واقعیت حبس می‌کنند. این نوع بازی‌ها رفتار‌های خشونت آمیز را ترویج می‌دهند و افراد را به سمت نفرت و آسیب به خود یا دیگران تحریک می‌کنند.

امروز، این مرکز پس از حوادث مکرر که باعث نفرت، خشونت، قتل و خودکشی می‌شوند و همچنین به دلیل سابقه این کار در سایر بازی‌های مشابه قبلی، اخطاری علیه بازی "Fortnite" صادر کرد.

صدور بیانیه ای در محکومیت توهین بازی Fortnite

در بیانیه الازهر آمده است: "این بازی مظهر تخریب کعبه شریف است. برای دریافت امتیازات درون بازی، شخص باید کعبه را تخریب کند. موضوعی که به طور مستقیم بر باور‌های فرزندان ما تأثیر منفی می‌گذارد و مفاهیم و هویت و مقدسات آن‌ها را خدشه دار می‌کند. برای مردم و به خصوص کودکان و جوانان که اکثر مخاطبان این بازی هستند، این اهانت بسیار خطرناک است. "

اهانت یک بازی ویدئویی به کعبه خبرساز شد/ کعبه را تخریب کن امتیاز بگیر

الازهر در ادامه بر حرام بودن تمامی بازی‌های رایانه‌ای که خشونت را ترویج می‌کند، به عقاید یا شریعت و دین توهین می‌کند یا به تروریسم و خودآزاری و ... فرا می‌خواند، تأکید کرد. این مرکز از والدین و مراکز فرهنگی و آموزشی و رسانه‌ای خواست خطر اینگونه بازی‌ها را به کودکان گوشزد کنند و در این خصوص به هوش باشند. این مرکز والدین را به محافظت از فرزندان خود در برابر خطرات بازی های روانی، رفتاری، جسمی و خانوادگی فرا خواند.