به گزارش برنا، از پایگاه خبری "فلسطین الیوم" هنیه این سخنان را در جمع دانشمندان، شخصیت‌های سیاسی و اصحاب رسانه در بیروت بیان کرده است.

 

وی همچنین بار دیگر بر پایندی جنبش حماس به رویکرد ملی اصیل برای آزادسازی جامعه سرزمین‌های فلسطینی تأکید کرد.

 

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که این جنبش به تلاش‌های خود برای تحقق وحدت ملی بر اساس طرح مقاومت و مشارکت ملی سیاسی ادامه خواهد داد.

 

هنیه با تاکید بر حق مقاومت فلسطین برای توسعه خود و تجهیزات و سلاح و مهماتش افزود: این حق مقاومت فلسطین است که خود و سلاح‌هایش را در راستای آمادگی برای نبرد آینده توسعه دهد.

 

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس خطاب به ملت فلسطین و آزادگان ملل اسلامی و عربی گفت: به این مقاومت که درخواست کمک ساکنان بیت المقدس و نمازگزاران مسجدالأقصی را اجابت کرد، اعتماد داشته باشید.

 

هنیه با بیان این که "مقاومت برای حمایت از ملت فلسطین مسؤولیت پذیری بالایی دارد، بر مخالفت با به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل در فلسطین تأکید کرد و گفت: همه باید از مقاومت و مبارزه فلسطینیان در داخل و خارج حمایت کنند.

 

دیروز اسماعیل هنیه با سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت و شماری از شخصیت‌های لبنانی و فلسیطنی ساکن این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

رییس دفتر سیاسی حماس روز دوشنبه نیز به دیدار «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا رفت.

 

هنیه همچنین با «نبیه بری»، رییس مجلس و «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و با آنان درباره نتایج نبرد شمشیر قدس و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیروزی مقاومت فلسطین گفت‌وگو کرد.

 

منابع بلندپایه فلسطینی روز دوشنبه اعلام کردند که رییس دفتر سیاسی حماس از روز یکشنبه به لبنان سفر کرده است و احتمالا سفر وی چهار روز ادامه داشته باشد.

 

هنیه در راس یک هیات از اعضای حماس به لبنان سفر کرد و به گفته برخی منابع احتمال می رود در پایان آن راهی ایران شود.