شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام#سازمان ملل#شورای امنیت

واشنگتن باید بی‌قید و شرط به توافق هسته‌ای برگردد

چین

معاون نمایندگی چین در سازمان ملل متحد امروز در نشست بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت تصریح کرد: این آمریکا بود که از برجام خارج شد؛ لذا واشنگتن باید بی‌قید و شرط به توافق هسته‌ای برگردد.

به گزارش مشرق، معاون نمایندگی چین در سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد: این آمریکا بود که در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد؛ لذا برعهده واشنگتن است که بدون هیچ گونه پیش شرطی نخستین گام را برای بازگشت به این توافق بردارد.

دیپلمات چینی در این باره ادامه داد: ایران با توجه به خروج آمریکا از برجام خواستار دریافت ضمانت از واشنگتن برای عدم تکرار این تجربه است. این درخواست ایران کاملاً قابل درک است و باید مورد اجابت قرار بگیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: آمریکا به طور مکرر اعلام کرده است که خواهان بازگشت به توافق است و گفته است که چندجانبه‌گرایی بازگشته است. آمریکا باید تلاش بزرگتری انجام دهد تا به یک اتفاق نظر برسند.

نماینده پکن در نشست شورای امنیت افزود: مسائل مربوط به برنامه موشکی و فضایی ایران نباید وارد مذاکرات مربوط به از سرگیری اجرای برجام شوند چرا که این کار باعث پیچیدگی و مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات می‌شود.

منبع: مهر