شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#پوتین

واکنش انگلیس به اظهارات پوتین درباره ناوشکن دیفندر

کدخبر: 423042
اقتصاد نیوز : سخنگوی رسمی نخست‌وزیر انگلیس به اظهارات پوتین درباره ناوشکن دیفندر واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، سخنگوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اظهار کرد ناوشکن دیفندر طبق قانون بین‌الملل عبوری عادی از آب‌های منطقه‌ای اوکراین داشت.

اسپوتنیک گزارش داد، این اظهارات در واکنش به حرف‌های ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه پوتین که امروز (چهارشنبه) نوزدهمین جلسه پرسش و پاسخ خبری زنده خود در دوران ریاست‌جمهوری‌اش را برگزار کرد، مطرح شد.

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند عبور ناوشکن انگلیس از آب‌های سرزمینی روسیه در سواحل کریمه جامعه بین‌المللی را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داد ؟ گفت: این اقدام به سختی می‌واند به یک جنگ جهانی جدید منجر شود.نه، من فکر نمی‌کنم.

پوتین با انتقاد از این حادثه گفت: این "یک اقدام پیچیده تحریک آمیز " بود که نه تنها توسط نیروهای انگلیس بلکه توسط آمریکایی‌ها صورت گرفت. قبل از حادثه در اوایل صبح ۲۳ ژوئن ، یک هواپیمای ناتو از یونان پرواز شناسایی را در این منطقه انجام داد. بدیهی بود که ناوشکن وارد شده و اهداف نظامی را دنبال می‌کرد. حادثه اخیر یک تحریک آشکار با ماهیت سیاسی بود. دوم جنبه سیاسی [این حادثه] است؛ فقط چند روز پیش اجلاس ژنو برگزار شد، پس چرا چنین تحریکاتی انجام می‌شود؟