شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#رئیس جمهور

ترامپ:

در انتخابات شهرداری نیویورک تقلب شده است/نتایج را باطل کنید

در انتخابات شهرداری نیویورک تقلب شده است/نتایج را باطل کنید

رئیس جمهور سابق آمریکا با صدور بیانیه ای از وقوع تقلب در انتخابات شهرداری نیویورک خبر داد و گفت که بهتر است انتخابات باطل اعلام شده و بار دیگر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک پُست، در پی ایجاد اغتشاش در روند رای گیری و شمارش آرای انتخابات شهرداری نیویورک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا به این واقعه واکنش نشان داد و گفت که در شمارش نتایج انتخابات تقلب شده است.

ترامپ با صدور بیانیه‌ای در این خصوص گفت: نیمه شب در شهر نیویورک اعلام شد که بی نظمی‌ها و اشتباهات بزرگی (در جریان انتخابات) رخ داده و ممکن است «اریک آدامز»، با وجود برتری تقریباً غیرقابل انکار، برنده رقابت (انتخاباتی) نباشد.

وی همچنین افزود: احدی هرگز نخواهد فهمید چه کسی واقعاً در این انتخابات پیروز شد.

ترامپ در ادامه بیانیه خود پیشنهاد ابطال انتخابات شهرداری شهر نیویورک و برگزاری مجدد انتخابات را مطرح کرده است.

لازم به ذکر است شورای انتخابات نیویورک سه‌شنبه شب جدول‌هایی از نتیجه اولیه انتخابات منتشر کرد که نشان می‌داد «اریک آدامز» با عبور از آستانه ۵۰ درصد آرای اکتسابی از رقیبانش پیشتاز است.

این در حالیست که ساعاتی بعد از انتشار این اطلاعات مشخص شد که مجموع آرای محاسبه شده ۱۰۰ هزار نفر بیشتر از مجموع اعلام‌شده در روز انتخابات است.

گفتنی است، اندکی بعد، نتایج بلافاصله از وب‌سایت شهرداری نیویورک حذف شد و شورای انتخابات در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۳۵ هزار برگه رأی آزمایشی در نتایج نهایی محاسبه شده است.