به گزارش برنا، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون کاراته اظهار کرد: صحبت‌های پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته درباره اینکه همه رسانه‌ها از تیم ملی کاراته حمایت کنند بسیار خوب بود. ایجاد حاشیه در شرایط فعلی کار درستی نیست. این روز‌ها ورزش ایران به آرامش نیاز دارد تا در المپیک نتایج خوبی را کسب کنیم.  

او در خصوص وضعیت ورزشکار دوپینگی کاراته، گفت: متاسفانه تست دوپینگ یکی از کاراته کاهای کشورمان مثبت شد. امروز دادگاه این ورزشکار برگزار می‌شود و امیدوارم که رأی آن به نفع ایران باشد. هیچ وقت نمی‌توان رای دادگاه را پیش بینی کرد، اما به غیر عمدی بودن آن اذعان شده است. 

علی نژاد درباره اتفاقات حاشیه‌ای که روز گذشته برای بسکتبالیست‌های ایران اتفاق افتاد (ورود محصولات غیر مجاز)، بیان کرد: امروز کمیته انضباطی بسکتبال تشکیل جلسه می‌دهد تا در این خصوص تصمیم گیری کند. من با طباطبایی (رئیس فدراسیون بسکتبال) صحبت کردم و فدراسیون بسکتبال برخورد قاطعانه‌ای با این موضوع انجام خواهد داد.

معاون وزارت ورزش در مورد غیبت در مجمع کنگ فو، گفت: نمی‌توانم در همه مجامع شرکت کنم و در مجمع بوکس هم شرکت نکردم. هیچ اختلافی بین ما و فدراسیون وجود ندارد.  

علی نژاد درباره بازی‌های المپیک، اظهار داشت: با وجود تمام تحریم‌ها و هزینه‌های چند برابری موفق شدیم بزرگ‌ترین کاروان ایران بعد از انقلاب را تشکیل دهیم. ما ۶۶ سهمیه کسب کرده ایم و رکورد را جا به جا کردیم. دختران ورزشکار هم ۱۰ سهمیه گرفتند که باز هم رکورد محسوب می‌شود. ما پیش بینی می‌کنیم که پیرجهان در دو و میدانی سهمیه کسب کند. بعضی از مسابقات در رشته‌های مختلف لغو شدند که می‌توانستیم در آن‌ها سهمیه کسب کنیم. اگر بازی‌های بوکس، واترپلو و دو و میدانی برگزار می‌شدند بچه‌های ایران می‌توانستند سهمیه کسب کنند.