شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#ایتالیا#وزیر دفاع

ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان پایان داد


ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان پایان داد

وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که آخرین نظامیان باقیمانده این کشور در افغانستان به خانه بازگشتند و بدین ترتیب ماموریت نظامی ایتالیا در افغانستان پایان یافت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از رسیدن آخرین نظامیان باقیمانده ایتالیایی از افغانستان به فرودگاه بین‌المللی پیزا، «لورنزو گویرینی» وزیر دفاع ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ماموریت نظامی ایتالیا و حضور 20 ساله‌اش در افغانستان بطور رسمی پایان یافته است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، گویرینی افزود: ماموریت نظامی ایتالیا در افغانستان پایان یافته، اما تعهدات جامعه جهانی از جمله ایتالیا نسبت به مسایل افغانستان پایان نمی‌یابد و به اشکال دیگر مانند تقویت همکاری‌های توسعه‌ای و حمایت از نیروهای نهادهای جمهوری افغانستان ادامه خواهد یافت.

براساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت دفاع ایتالیا، حدود 50 هزار نظامی این کشور طی 20 سال گذشته بطور چرخشی به افغانستان اعزام شدند که از این میان 53 نظامی کشته و 723 تن دیگر نیز زخمی شدند.

«لورنزو گویرین» وزیر دفاع ایتالیا ماه گذشته در سفر به ولایت هرات در غرب افغانستان به طور رسمی پرچم این کشور را در کمپ «آریانا» پایین آورد.

رسانه ایتالیایی «ای‌ان‌اس‌ای» نوشته بود که رم پس از تصمیم واشنگتن برای خروج از افغانستان تصمیم گرفته تا نیروهایش را از این کشور خارج کند و به ماموریت 20 ساله خود پایان دهد.

منابع در وزارت دفاع ایتالیا نیز اعلام کردنده بودند که روند خروج حدود 800 نظامی باقیمانده این کشور و تجهیزات آن‌ها بزودی تکمیل خواهد شد.

متحدان آمریکا روند خروج نیروهایشان را از افغانستان تشدید کرده‌اند و به نظر می‌رسد غیر از نظامیان ترکیه همه نظامیان خارجی پیش از آمریکایی‌ها این کشور را ترک می‌کنند.

انتهای پیام/.