شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#واکسن کرونا

پوتین: تنها راه توقف اپیدمی، واکسیناسیون است/مردم اوکراین با روسیه دشمنی ندارند


پوتین: تنها راه توقف اپیدمی، واکسیناسیون است/مردم اوکراین با روسیه دشمنی ندارند

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به واکسیناسیون ۲۳ میلیون نفر، ابراز خرسندی کرد که این کشور با حوادث تلخ مرگ افراد بعد از تزریق واکسن کرونا واجه نشده و در عین حال با "تعطیلی کامل کشور" مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) در برنامه "ارتباط مستقیم مردم با رئیس جمهور" اعلام کرد که جلوگیری از گسترش اپیدمی ویروس کرونا در کشور تنها با کمک واکسیناسیون ممکن است که خوشبختانه روسیه این امکان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 23 میلیون شهروند روسی واکسینه شده‌اند، یادآور شد: «خدا را شکر که در روسیه همه چیز مرتب است و ما با حوادث تلخی که پس از تزریق واکسن‌هایی مانند آسترازنکا و فایزر گزارش می‌شود، مواجه نیستیم.»   

پوتین در پاسخ به سئوالی درباره امکان اجرای دوباره "تعطیلی کامل کشور" تأکید کرد که با توجه به وضعیت شیوع بیماری، در برخی مناطق روسیه، واکسیناسیون اجباری برای برخی گروه‌های شهروندی در حال اجراست تا از لزوم چنین سناریوهایی اجتناب شود. برای اینکه در صورت اعلام "تعطیلی کامل" موسسات بسیاری تعطیل شده و گروهی از مردم بیکار خواهند ماند، مشاغل کوچک و متوسط درآمد خود را از دست داده و سطح درآمد مردم بشدت پایین خواهد آمد.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال دیگری در باره علت عدم قرار گرفتن اوکراین در فهرست کشورهای غیردوست، یادآور شد که ملت اوکراین با روسیه دشمنی ندارند و همانطور که بارها گفته است، مردم اوکراین و روسیه، در واقع ملت واحدی هستند و این تنها رهبران این کشورند که تمایلات ضدروسی دارند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/