شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#بازار سرمایه#رئیس جمهور

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ساخت مسکن ارزان در دولت جدید محرک بازار سرمایه خواهد شد

 ساخت مسکن ارزان در دولت جدید محرک بازار سرمایه خواهد شد

تحلیلگر بازارفلزات با اشاره به برنامه‌های رئیس جمهور منتخب برای ساخت مسکن ارزان به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر گفت:ساخت مسکن ارزان می تواند محرک خوبی برای بازار سرمایه و کامودیتی‌ها باشد.

رسول علی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های رئیس جمهور منتخب در خصوص ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار مختلف کشور، گفت: بر این اساس چشم انداز روشنی پیش روی سهام فلزات در بازار سرمایه وجود دارد و همین امر سبب خواهد شد که اگرچه قیمت‌های جهانی اندکی رو به کاهش گذاشته‌اند، اما این چشم‌انداز رو به رشد سهام فلزی را در بازار سرمایه تقویت نماید.

وی افزود: محرک اصلی رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازار سرمایه که باعث سودآوری و رشد سهم می‌شود، بازار دلار است که طی هفته‌های گذشته روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است؛ این در شرایطی است که قیمت جهانی فلزات رو به کاهش بوده و اگر نخواهیم بگوییم که بازاری تیره و تار دارند، می‌توان گفت که حداقل شاهد افت ده درصدی قیمت، ظرف یکماه اخیر بوده‌ایم.

به گفته علی محمدی، نرخ رشد دلار می‌تواند این کاهش نرخ قیمت‌های جهانی را پوشش دهد؛ اما در مجموع اگر جو بازار مثبت باشد، بعد از گذشت مدتی، به کل بازار تسری خواهد یافت؛ به خصوص اینکه بعید می‌دانم چشم‌انداز منفی مقابل بازار فلزات باشد.

وی اظهار داشت: شعار رئیس جمهور منتخب ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار مختلف مردم است که این خود باعث و محرکی برای رشد قیمت فولادی‌ها در آینده خواهد شد.

علی محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه قطعی‌های مکرر برق، برنامه‌های تولیدی واحدهای فولادی و سیمانی را تحت تأثیر قرار داده است، آیا بازار سهام نیز از این کاهش تولید متأثر خواهد شد، گفت: مشکل برق تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت بنابراین نمی‌تواند اثر درازمدتی بر روی تولید و به تبع آن بر روی سهام این شرکتهای بورسی بر جای بگذارد.