«غلامرضا نوری قزلچه»، نماینده مردم بستان آباد در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "طرح صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها" گفت: جزییات طرح با عنوان آن که "صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها" است کاملا متفاوت است و با یکدیگر همسو نیستند. در نظم یافتن فضای مجازی بحثی وجود ندارد اما با طرحی که توسط نمایندگان تهیه شده است و آن را محرمانه نگاه داشتند موافق نیستیم. این طرح ایراد و اشکالات اساسی دارد و به برخی از مباحث تخصصی ورود کرده است. به عنوان مثال در ماده ای آورده است که معادلات و خرید و فروش رمز ارزها ممنوع است در حالی که کمیسیون اقتصادی برای این موضوع گزارش مفصل و یک طرح مفصل و فنی را تهیه کرده است و در دستور کار خود دارد. 

او ادامه داد: همچنین در این طرح اصطلاحات جدیدی را ابداع کردند و در همان راستا کار را به نهادهایی واگذار کرده‌اند که خیلی در راستای وظایف آنها نیست. به عنوان مثال بخشی در طرح وجود دارد تحت عنوان "مرزبانی فضای دیجیتال کشور" که چون اصطلاح مرزبانی در آن وجود دارد اختیار آن را به ستاد نیروهای مسلح واگذار کرده‌اند شاید بخشی از نیروهای مسلح را بتوان در موضوع درگیر کرد که در حوزه دستگاه های امنیتی زیربط هستند. 

نوری قزلچه گفت: در مورد جرم انگاری و حبس که در طرح ذکر شده ابهاماتی وجود دارد، مشخص نشده که جرم انگاری برای افرادی است که این وی پی ان ها را تولید می کنند یا برای مردمی است که از آن استفاده می کنند. اگر قرار است که استفاده از فضای مجازی محدود و یا ممنوع شود مسئولین هم نباید از آن استفاده کنند. اصل 85 که برای این طرح در نظر گرفته شده اصلا درست نیست زیرا این طرح باید در صحن مورد بررسی قرار بگیرد و نمایندگان در جریان همه جزییات آن و روند رسیدگی به آن قرار بگیرند. جرم انگاری که در این طرح مدنظر گرفته شده منجر به افزایش تعداد پرونده‌های قضایی می شود، موضوعی که نمی تواند مورد پسند قوه قضاییه باشد. 

نماینده مردم  بستان آباد در مجلس بیان کرد: مقابله با تکنولوژی و فضای مجازی منجر به نتیجه نمی شود بلکه باید محتوای مناسب تولید کرد و نیاز جوامع هدف را مدنظر قرار داد و در راستای برطرف کردن آن گام برداشت. در گذشته با ماهواره برخوردهای تندی می شد و از پشت بام های مردم دیش های ماهواره پرت می شد اما این برخورد چه نتیجه داد؟ ایا مردم این روش ها را پسندیدند؟! باید با مردم با احترام برخورد کرد و نیازهای آن را مدنظر قرار داد، این طرح اولویتی ندارد. آقایان مستحضر هستند که از نظر فنی اگر بخواهند ایران را تحت اذیت قرار دهند ابزاری را دارند که بخواهند ما را مورد فشار قرار دهند. به فرض مثال درخصوص اینترنت رایگان و بدون فیلتر خیلی مقاومت کردند این اقدام مناسب نیست بلکه باید مسیر را درست انتخاب کنند. 

او افزود: محدود کردن دامنه اختیارات دولت و دادن اختیار به نهادهای نظامی در این طرح عنوان شده است و با ترکیب و مقرراتی که در نظر گرفته شده دولت اختیاری نخواهد داشت، این یک کار اجرایی است و به اختیارات و وظایف دولت مرتبط است نباید آن را تغییر داد. در این طرح دولت نادیده گرفته شده و نظامی ها جایگزین دولت شده اند. 7