شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#اوپک پلاس

کاهش ۷.۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه مه


کاهش 7.5 میلیون بشکه‌ای تولید نفت کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه مه

کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در ماه مه موفق شدند توافق کاهش تولید نفت را به میزان ۱۱۴ درصد اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در ماه مه موفق شدند توافق کاهش تولید نفت را به میزان 114 درصد اجرا کنند که نشان می دهد این رقم از فوریه 2021 در این سطح ثابت مانده است.

بر اساس اعلام کمیته فنی اوپک پلاس، این کشورها توانستند در ماه مه 7.47 میلیون بشکه در روز را از بازار جهانی نفت حذف کنند.

در عین حال، کشورهای اوپک 124 درصد و کشورهای غیر اوپک 93 درصد به تعهدات خود عمل کردند. در مجموع، این کشورها قرار بود تولید نفت را در ماه مه 6.55 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

توافق کاهش تولید نفت، که از ماه مه سال گذشته در حال اجرا است، به طور مداوم بیش از حد تعیین شده انجام شده و در ماه های اخیر نیز به دلیل کاهش تولید توسط عربستان سعودی به میزان 1 میلیون بشکه در روز علاوه بر رقم این توافق، به طور قابل توجهی کاهش صورت گرفته است.

با این وجود، برخی کشورها همیشه سهمیه کاهش تولید خود را رعایت نمی کنند و تولید را مطابق برنامه کاهش نمی دهند. اوپک پلاس طرحی دارد که طبق آن هر یک از شرکت کنندگان در توافق باید تولید بیش از حد نفت خود را جبران کنند.

این توافق در حال حاضر تا پایان سپتامبر 2021 تمدید شده است. تا اواخر ماه ژوئن، کشورها باید 3.94 میلیون بشکه را جبران کنند.

انتهای پیام/