به گزارش برنا؛ «دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش‌وپرورش»، از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان موظف است ترتیبی اتخاذ کند تا ضمن بهره‌برداری حداکثری از مفاد این دستورالعمل، با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، نسبت به ارسال جدیدترین فهرست اسامی مدارس دولتی، به انضمام شماره شناسایی/ اشتراک قبوض/ مصرف برق، آب و گاز طبیعی/ ظرفیت قرارداد انشعاب آب و میزان مساحت ساختمان اعیان مدارس به تفکیک واحدهای آموزشی، به نمایندگی‌های استانی تابعه وزارتخانه‌های نفت(شرکت گاز استان) و نیرو (شرکت‌های آبفا و توانیر استان) اقدام و نسخه‌ای از آن را به معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌ و پرورش، ارسال کند.

همچنین مطابق مفاد این دستورالعمل، مدیرکل آموزش و پرورش استان، موظف به ارسال گزارش عملکرد چهار ماهه استان، به «دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع» این معاونت است.

مسئولیت حسن اجرا و رعایت دستورالعمل الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی به منظور اصلاح الگوی مصرف از سوی دانش‌آموزان، بر عهده مدیران مدارس بوده و چگونگی عملکرد آنان در اجرای این دستورالعمل، یکی از بندهای فرم ارزشیابی مدیران مدارس، است.