شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#فوری#عراق#بغداد#خاک عراق

نماینده پارلمان عراق:

دولت بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق اقدام کند

دولت بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق اقدام کند

یک نماینده پارلمان عراق خواستار اقدام فوری دولت بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور به دنبال حملات تجاوزکارانه به مواضع حشد شعبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «محمد البلداوی» نماینده پارلمان عراق اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در بمباران مواضع حشد شعبی در مرزهای مشترک سوریه و عراق را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اقدام آمریکا در حمله به مواضع حشد شعبی نقض حاکمیت ملی عراق بود. دولت بغداد باید هرچه سریع‌تر نسبت به اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق اقدام کند.

پیشتر نیز حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله به مواضع حشد شعبی ازجمله اقدامات خصمانه آمریکا بود. این اقدامات خصمانه عزم ملت عراق برای آزادسازی خاک خود از لوث اشغالگران را مستحکم‌تر می‌سازد. مواضع عراقی‌ها در سطوح رسمی و ملی در محکومیت تجاوز نظامی آمریکا به حشد شعبی، ستودنی است.

حزب الله لبنان در بیانیه خود همچنین یادآور شده است: اقدام ایالات متحده آمریکا علیه حشد شعبی تجاوز آشکار به حاکمیت ملی سوریه و عراق بود. هدف از این اقدام، تضعیف توانمندی‌های مقاومت در برابر تروریست‌ها بود.

این گروه مقاومتی لبنان در پایان بیانیه خود تأکید کرده است که تنها راه برقراری صلح و ثبات در منطقه اخراج تروریست‌های آمریکایی از سوریه و عراق است.

گفتنی است، چندی پیش جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا مواضع حشد شعبی در منطقه البوکمال واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را هدف قرار دادند. منابع سوری اعلام کردند که در این حمله یک کودک کشته و ۳ غیرنظامی زخمی شدند.