شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شورای شهر#اصلاح‌طلب

وبلاگ مشرق

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد/ عاقبت همنشینی محسن هاشمی با "دوست ناباب"!

جلسه محسن هاشمی با رئیس قوه قضائیه در خصوص آلودگی هوا

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران در اظهاراتی سیاه‌نمایانه و ناامیدساز از احتمال به پایان رسیدن تحمل مردم در برابر فشارهای اقتصادی و معیشتی گفته است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تکرار حرف‌های فرماندهان "فتنه اقتصادی" چه فرجامی دارد؟

عاقبت همنشینی محسن هاشمی با دوست ناباب!

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد/ عاقبت همنشینی محسن هاشمی با "دوست ناباب"!

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و رئیس فعلی شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه دولتی ایران پیرامون آینده "تهران" و دوره جدید شورای شهر اظهار کرده است:

"واقعیت آن است که در طول دهه گذشته، مسأله تحریم و پیامدهای آن مانند تورم، رکود و کاهش ارزش پول ملی ضربات سنگینی به اقتصاد کشور و طبیعتاً تهران زده و کرونا نیز مزید بر علت شده است، اگر ما نتوانیم این مسائل را حل کنیم و رشد اقتصادی کشور را که در دهه گذشته صفر بوده است به عددی بالاتر از متوسط ۵ درصد برسانیم با بحران جدی اقتصادی مواجه می‌شویم و تحمل اقشار متوسط و پایین‌تر از آن در برابر فشارهای اقتصادی و معیشتی به پایان می‌رسد؛ این مسأله روی تهران هم اثرگذار خواهد بود! "[۱]

*"به پایان رسیدن تحمل مردم در مقابل فشارها"! گزاره‌ای است که سال‌ها مورد تمنّای فرماندهان "فتنه اقتصادی" و براندازان حاضر در هسته سخت اصلاحات بوده است و لکن آقایان به این آرزوی محال دست نیافته‌اند!

و از همین روست که این آرزوی محال را به سطوح دیگر تسرّی داده‌اند تا شاید بواسطه قرار گرفتن مفهوم آن در لسان رجال سیاسی و مردم بتوان دیوار بلند مقابل آنرا فرو ریخت.

اما زهی خیال باطل...

که تحمل مردم ایران تمام نخواهد شد.

چه اینکه فشار و مشکل در همه کشورهای جهان وجود دارد و حتی در موارد مختلفی بسیار بیشتر از کشور ما! اما حتی در آن ممالک هم کسی به خود جرأت نمی‌دهد اینطور غیرت ملی و وحدت عمومی مردم را با چنین احتمالات بدخواهانه‌ای مورد تعرّض قرار دهد.

لازم به تأکید است که برخی محافل تحلیلی معتقدند رخدادهایی مثل تصمیم یک‌شبه و بدون پیوست بنزین در آبان ۹۸ و یا همینطور گرانی‌های بیقاعده در بازار، ‌ سیاه‌نمایی‌ها، ناامیدسازی‌ها، تعلل در برخی خدمترسانی‌ها به مردم در شهرداری و دادن آدرس مداوم "اعتراض خیابانی" به مردم تماماً برای به پایان رساندن تحمل مردم صورت گرفته است.

توطئه‌هایی که یا رسوا شده‌اند و یا در اصابت به دیوار غیر قابل نفوذ تحمل و بصیرت مردم منهدم شده‌اند.

از نظر ما تأکید بر گزاره غلط، غیر عقلانی و بدخواهانه "تمام شدن تحمل مردم" مساوی با تحریم انتخابات و خروج از مردمسالاری است و بایستی صاحبان چنین سخنانی مورد مؤاخذه قرار گیرند.

ما به آقای هاشمی این هشدار را می‌دهیم که همراهی و همزبانی با "فرماندهان فتنه اقتصادی" و به کسوت آنان درآمدن، موجب بدفرجامی و ننگ خواهد شد. همانطور که در فتنه سال ۸۸ شد...

***

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد

طلبه‌ای که موجب مظلومیت بیشتر شهید بهشتی شد/ عاقبت همنشینی محسن هاشمی با "دوست ناباب"!

علی یونسی، وزیر اطلاعات در دولت اصلاحات و از فعالان جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با جماران پیرامون شهید بهشتی با اشاره به سابقه تحصیلی خود در مدرسه علمیه حقانی (مدرسه مرتبط با شهید بهشتی و شهید قدوسی در قبل از انقلاب) گفته است:‌ سه گروه شهید بهشتی را تحمل نمی کردند. گروه های معاند و مخالف و ضد انقلاب و توقعی هم نبود؛ همان‌ها که ایشان را شهید کردند. گروه های سطحی مذهبی افراطی انقلابی هم شهید بهشتی را تحمل نمی کردند. جریان ارتجاع مذهبی، روحانیون سطحی و متعصب که متأسفانه جمعیتشان هم زیاد بود و شاید بتوانیم بگوییم غالبا این جماعت بودند. همه اینها با بهشتی ها، مطهری ها و حتی امام خمینی(س) مخالف بودند.

او می‌افزاید: آقای مطهری در قم غریب بود. بهشتی در قم غریب بود. یک موقع آیت الله دکتر محقق داماد، دکتر علی لاریجانی و جمعی از دانشجویان آن زمان تصمیم گرفتند مطهری را به قم دعوت کنند تا برای طلاب سخنرانی کند. خود من وقتی برای اولین بار سخنرانی مطهری را شنیدم تعجب کردم که چنین روحانی‌ای هم وجود دارد. همان موقع خیلی‌ها مخالف بودند که ایشان نباید در حوزه علمیه سخنرانی کند. این در حالی است که به جز مطهری کسی پاسخگوی شبهات نبود.

یونسی همچنین تصریح می‌کند: انقلابیون تنها بودند و امام با جمع معدودی این راه سخت را طی کردند و خیل عظیم متحجرین، واپس گرایان و متعصبین مخالف انقلاب بودند. البته وقتی همه مردم وارد انقلاب شدند آنها هم آمدند و خانه را تصرف و آنها را بیرون کردند و امروز جایی برای افکار بهشتی‌ها و مطهری‌ها نیست. برای اینکه خانه به تصرف همان مخالفین در آمده و این مشکل ما است. این مشکل است که در انتخابات به این شکل ظهور پیدا می کند که همه یاران امام خمینی(س) و انقلاب را طرد می کنند. این مشکل است که یک نفر روحانی با افتخار می گوید من به شورای نگهبان رفتم و قانع کردم که هاشمی رفسنجانی باید رد صلاحیت شود. برای اینکه خانه در تصرف همان‌هایی قرار گرفته که مخالف امام خمینی(س)، انقلاب اسلامی، بهشتی و شهید مطهری بودند.

او سپس در پاسخ به این سؤال که "اگر دقیقا بخواهید این افکار را توضیح بدهید، چه افرادی بودند؟ " گفته است: توضیحی بالاتر از این نداریم! [۲]

*منظور یونسی از مخالفان امام و انقلاب و شهید بهشتی که خودش از اشاره صریح به آنها امتناع می‌کند؛ فقط در یک بعد اعضای محترم شورای نگهبان هستند.

و ما این قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم که آیا فرایند اعلام نظر فقهی یا حقوقی اعضای شورای نگهبان که بعضا به مذاق اصلاح‌طلبان خوش نمی‌آید؛ می‌تواند به مخالفت با شهید بهشتی مربوط باشد یا خیر!؟

و یا همینطور مخاطبان محترم باید مشخص کنند اینکه مصطفی تاجزاده از فعالان فتنه ۸۸ است و صراحتا علیه ولایت فقیه موضع می‌گیرد اما داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری هم می‌شود و به جدار ردّ صلاحیت برمی‌خورد؛ آیا باید از این فرایند تحت عنوان "طرد یاران امام"! سخن گفت؟ ایضا میرحسین موسوی که یکی از رئوس فتنه ۸۸ بود و صراحتا خواستار تحریم انتخابات ۱۴۰۰ شد؛ آیا اکنون لیاقت اطلاق صفت "یار امام" را دارد!؟

جالب‌تر آنکه آقای یونسی با این صفت آشکار در منکوب کردن نظر مخالف؛ ‌ داعیه شاگردی برای شهید بهشتی و از آن مهمتر داعیه شناخت یاران بهشتی را هم دارد.

***

1_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7664/1/580738/0

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1515130