بهمن گودرزی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: رونق گرفتن سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی علاوه بر فوایدی که دارد و نکات مثبتش خطرات و تهدیداتی برای سینما دارد و قطعاً برخی بازیگران اعم از ستاره‌ها و حتی ستاره‌های قلابی که با توجه به شرایط ایجاد شده خود را بازیگرانی مهم می‌دانند و احیاناً می‌توانند برای فیلم‌ها شرایطی بهتر در جهت درآمدزایی ایجاد کنند محدود به شبکه نمایش خانگی می‌شوند و بازیگرانی که این قابلیت را ندارند جای آن‌ها را می‌گیرند و انتظارات آن‌ها را دارند در درحالیکه نمی‌توانند نقش یک ستاره را در یک فیلم ایفا کنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: بازیگرانی که محبوبیتی دارند و حضورشان در یک فیلم می‌تواند تضمینی برای فروش آن باشد با دستمزدهای بالایی که در شبکه نمایش خانگی به آن‌ها تعلق گرفته انتظاراتی از سینماگران دارند که قطعاً در سینما ظرفیت برآورده کردنش مثل شبکه نمایش خانگی وجود ندارد و به همین دلیل خطر بزرگی سینما را تهدید می‌کند که ممکن است با کمبود ستاره مواجه شود.

او درباره ظهور ستاره‌های جدید در سینما گفت: تربیت و ظهور ستاره‌های سینما در کشور ما طی سال‌های اخیر هم ادامه دارد و البته این روند در حال حاضر بسیار کند است و دلیلش هم به نظر من به این مسئله مربوط می‌شود که در سینما بخش خصوصی قطعاً دغدغه بازگشت سرمایه دارد و نمی‌تواند این ریسک را بپذیرد که از بازیگران جوان و گمنام استفاده کند. از طرفی سینمادارها هستند که فیلم‌ها را برای اکران انتخاب می‌کنند و اولویت آن‌ها هم فیلم‌هایی است که چهره‌هایی مطرح و بازیگران پر طرفدار در آن‌ها حضور داشته باشند.

این کارگردان در ادامه تأکید کرد: پلتفرم‌ها در حال حاضر در 90 درصد آثار خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و آن‌ها خط مشی و قواعد و برنامه‌ریزی‌هایی دارند که مشخص می‌کنند باید چند درصد از بازیگران آثار از ستاره‌های سینما باشند و از آنجا که در سریال‌ها پرسوناژها زیاد هستند ستاره‌های بسیاری از سینمای ایران در یک پروژه حاضر می‌شوند که این وضعیت می‌تواند منجر به تکراری شدن بازیگران برای مخاطبان شود. ما برای مقابله با این معضل در آثارمان از قابلیت اهالی تئاتر، دانشجوها، هنرجوها و هنرآموخته‌های آموزشگاه‌های مختلف استفاده کنند. به هر حال به نظر من یکی از رسالت‌های ما در عرصه فیلمسازی این است که از ورود چهره‌های جدید و استعداد‌های مختلف به این عرصه حمایت کنیم.

او در پایان افزود: خطر کمبود ستاره در سینمای ایران برای سال‌های آینده وجود دارد و در حال حاضر هم ما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم. تلویزیون که دغدغه بازگشت سرمایه ندارد و البته مشکلات مالی اجازه استفاده از چهره‌های مطرح را به او نمی‌دهد می‌تواند امر مهم ستاره‌سازی را در سیاست‌های خود قرار دهد و از حضور چهره‌های جدید استقبال کند. به نظر من این مسئله از وظایف مهم رسانه ملی است.