شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#مهاجران

ورود مهاجران به انگلیس رکورد زد!+جزییات

تاره‌ترین آمار رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که در عرض یک ماه گذشته بالغ بر ۲ هزار مهاجر از طریق کانال مانش به صورت غیرقانونی وارد انگلیس شده‌اند. این میزان در طول یک ماه رکورد تازه‌ای به شمار می رود.

ورود مهاجران به انگلیس رکورد زد!+جزییات

به گزارش منیبان، وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که دیروز (دوشنبه) ۱۰۴ مهاجر غیر قانونی با چهار قایق بادی که تلاش داشتند از مسیر پر خطر کانال مانش خود را به خاک انگلیس برسانند؛ دستگیر شدند.

در همین حال پاریس هم اعلام کرد که ۴۰ مهاجر با دو قایق را در کانال مانش دستگیر به فرانسه بازگردانده است.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سخت تر شدن قوانین مهاجرتی در این کشور، پناهجویان با پرداخت هزینه‌های سنگین به قاچاقچیان، تلاش می‌کنند تا از سواحل شمال فرانسه خود را به خاک انگلیس برسانند.

ناتالی الفیک نماینده مجلس انگلیس از منطقه دوور می‌گوید، عبور از مسیر پرخطر کانال مانش به پایان نمی‌رسد مگر آن‌که مهاجران و قاچاقچیان درک کنند که نمی‌توانند بصورت غیرقانونی وارد انگلیس شوند. این درحالیست که گروه‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند انگلیس وظیفه دارد تا آوارگانی را که از کشورهای جنگ زده وارد می‌شوند پذیرش کند.

«بریگت چاپمن» از شبکه اقدام پناهجویان معتقد است که دولت لندن باید زمینه عبور ایمن پناهجویان به انگلیس را فراهم کند.

وی با اشاره به آمار بالای مرگ پناهجویانی که از این مسیر خود را به انگلیس می‌رسانند عنوان کرد که پاسداری از سواحل انگلیس باید متوقف شود و درعوض روادید بشردوستانه برای پناهجویان صادر شود.

با این حال یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که دولت در تلاش است تا باند قاچاقچیانی را که پشت این اقدام نفرت‌انگیزی هستند نابود کند. ناتالی الفیک هم معتقد است که دولت برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک این کشور تدابیر سختگیرانه‌تری را به اجرا بگذارد.

دولت انگلیس فروردین گذشته در نظام مهاجرتی این کشور تغییراتی را اعمال کرد که اعطای پناهندگی به افرادی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور می‌شوند سخت تر شود. به گفته پریتی‌پتل وزیر کشور انگلیس، افرادی که غیر قانونی وارد انگلیس می‌شوند از حقوق یکسان با افرادی که قانونی وارد شده‌اند برخوردار نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پناهندگان از جمله زنان و کودکان در مسیر رسیدن به انگلیس جان خود را از دست‌داده‌اند مدعیست که نظام جدید پناهندگی، سریع‌تر و عادلانه‌تر عمل خواهد کرد و از افراد اسیب‌پذیر بهتر حمایت می‌کند.

وزیر کشور انگلیس با بیان اینکه راه پیشگیری از مرگ پناهندگان جلوگیری از تجارت انسان است ادعا کرده که تدابیر جدید دولت لندن، مسیر امن و قانونی برای مهاجرت به این کشور ایجاد کرده است. «به این ترتیب اگر شما از طریق یک کشور امن که می توانستید تقاضای پناهندگی کنید به صورت غیر قانونی وارد انگلیس شدید، در واقع برای فرار از یک خطر فوری پناهنده نیستید، بلکه انگلیس را به عنوان مقصد خود برگزیده‌اید.» اشاره او به آوارگانی است که مسیر پر خطر کانال مانش را با قایق بادی از فرانسه طی کرده تا خود را به انگلیس برسانند.

کنشگران و فعالان حقوق بشری طرح پیشنهادی انگلیس را «غیر انسانی» خوانده و مشابه سیاست‌های رئیس جمهوری سابق آمریکا دانسته و نسبت به تکرار سرنوشت دونالد ترامپ هشدار دادند. ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری آمریکا، شدیدترین سیاست‌های مهاجرتی را علیه کشورهای عموما مسلمان به اجرا گذاشت.