شهر خبر

روند سازش این کشور حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی کامل شد!+جزییات

رسانه‌های عربی گزارش دادند که در ادامه تکمیل روند سازش امارات با رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه این رژیم امروز (سه شنبه) برای افتتاح سفارت، وارد ابوظبی شده است.

روند سازش این کشور حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی کامل شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از رسانه های منطقه، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم اسرائیل، در چارچوب یک دیدار رسمی دو روزه به امارات متحده عربی سفر کرده تا سفارت این رژیم در ابوظبی و سپس کنسولگری اشغالگران در دبی را افتتاح کند.

لاپید در پیامی توییتری پیش از برخاستن هواپیمایش به سمت ابوظبی نوشت: «برای سفری تاریخی راهی امارات هستم».

این اولین دیدار یک وزیر رژیم اسرائیل از کشور امارات پس از امضای توافقنامه سازش بوده است، هر چند که منابع خبری پیشتر از سفرهای محرمانه مقامات رژیم اشغالگر به امارات به ویژه سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم خبر داده بودند.

توافق سازش بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی با دلالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا در سپتامبر سال گذشته میلادی در واشنگتن امضا شد، به «توافق ابراهیم» موسوم شده است.

پس از امضای این توافق سازش، پروازهای هوایی مستقیم میان سرزمینهای اشغالی و امارات برقرار و دو طرف به تبادل سفیر پرداختند.

بسیاری از کشورهای مستقل جهان و گروههای فلسطینی، اقدام امارات برای سازش به رژیم صهیونیستی را خیانت آشکار ابوظبی به آرمانهای فلسطین و ملتهای منطقه توصیف کردند.

در جریان روند سازش برخی کشورهای وابسته عربی تاکنون کشورهای بحرین، مغرب و سودان از سال گذشته تاکنون برخلاف خواست ملتهایشان، توافق سازش با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند.