به گزارش برنا از خانه ملت، در جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، به اتفاق آرا، به عنوان رییس کمیته باشگاه کشورهای تحریمی، انتخاب شد.

رییس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت: فعال کردن دیپلماسی پارلمانی و گفت وگو با اعضای پارلمان‌های کشورهای تحریمی که بیش از ۳۰ کشور هستند، ظرفیت عظیمی را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، فراهم خواهد کرد.

نوش‌آبادی افزود: با فعال شدن باشگاه کشورهای تحریمی و ایجاد ساز و کار بین‌المللی، و هم‌گرایی و هم افزایی این کشورها با یکدیگر، آثار منفی تحریم‌های ظالمانه را به حداقل خواهد رساند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه روابط دوجانبه و چند جانبه کشورهای تحریمی با یکدیگر، گسترش روابط و مناسبات جمعی را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: یارگیری بین‌المللی و تلاش هماهنگ همه کشورهای مورد تحریم و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های مختلف این کشورها، موجب بی‌اثر شدن آثار اقتصادی تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: وفاق و همبستگی کشورهای تحریمی را گامی مهم و بهترین راهبرد برای مصون‌سازی کشور دانست و تاکید کرد اتحاد استراتژیک کشورهای تحریمی، موجب هراس آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر خواهد شد.