شهرخبر

ورود شهروندان بریتانیایی به این کشور آسیایی ممنوع شد!+جزییات

به دنبال ثبت بریتانیا از سوی هنگ کنگ به عنوان کشور «بسیار پرخطر» از نظر ابتلا به ویروس کرونا، دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ اعلام کرد ورود مسافر از این کشور را ممنوع کرده است.

ورود شهروندان بریتانیایی به این کشور آسیایی ممنوع شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از ساوث چاینا مورنینگ پست، ممنوعیت ورود مسافر از انگلیس توسط هنگ کنگ که از روز پنجشنبه اجرایی می شود، تعداد زیادی از مسافران را بلاتکلیف کرده است به طوری که برخی را مجبور به کوتاه آمدن از اقامت در بریتانیا کرده و برخی دیگر نیز برنامه های بازگشت به خانه خود را تغییر داده اند.

به دنبال این اقدام دولت محلی هنگ کنگ، برخی مسافران قصد دارند مدت سفر خود به انگلیس را کاهش دهند و زمان بیشتری را در کشورهای کم خطر سپری کنند تا قوانین هنگ کنگ را که بر اساس آن هر مسافری که در ۲۱ روز گذشته بیش از دو ساعت در این جزیره اقامت داشته باشد، نمی تواند وارد هنگ کنگ شود؛ رعایت کرده باشند.

به گفته یک منبع دولتی، در روز سه شنبه یک مورد وارداتی مبتلا به کرونا در هنگ کنگ ثبت شده در حالی که هیچ موردی از ابتلای محلی گزارش نشده است.

در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ تا کنون ۲۱۱ تن به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند. همزمان تعداد مبتلایان به این ویروس هم تا کنون از عدد ۱۱ هزار و ۹۲۰ تن عبور کرده است.