شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#عربستان

گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره تقویت هماهنگی علیه ایران

وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره تقویت روابط راهبردی دو کشور و هماهنگی مشترک علیه فعالیت های ایران در منطقه گفت و گو کردند.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نوشت: شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست وزرای خارجه و توسعه کشورهای عضو گروه بیست (G20) در شهر «ماترا» در جنوب شرق ایتالیا، با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» دیدار کرد.

بن فرحان و بلینکن در دیدار خود، ضمن بررسی جنبه های شراکت راهبردی میان عربستان و آمریکا به عنوان دو کشور دوست و راه های تقویت و توسعه آن در زمینه های مختلف در راستای منافع مشترک، به مهم ترین مسائل مطرح در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه بیست نیز پرداختند.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا، تقویت هماهنگی مشترک میان دو کشور برای آن چه «توقف دخالت های خرابکارانه ایران در منطقه و توقف پشتیبانی مالی ایران از شبه نظامیان حوثی در یمن و گروه های تروریستی افراط گرا که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کنند» خواندند را نیز بررسی کردند.

در این دیدار که با حضور شاهزاده «فیصل بن سطام آل سعود»، سفیر عربستان در ایتالیا و «جوی هود»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک برگزار شد، همچنین آخرین تحولات در سطح منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.